Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP][SQL][MYSQL]Problem: UPDATE sięnie wykonuje
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
robertkaktus
Mam pewien problem,który próbowałem rozwiązać już chyba przez pół dnia i nic...otóż: Próbuję napisać mały system newsów a jako że jestem początkujący, to piszę z pomocą książki. W książce jest podany przykład, jak kod powinien wyglądać jednak gdy robię tak jak jest napisane...skrypt nie działa.
Stworzyłem skrypt odpowiadający za uaktualnianie i edycję newsów (admin_news_edit.php). Do tego skryptu wysyłany jest id newsa za pomocą GET. Następnie jest połączenie z bazą, wyświetlenie danego newsa i funkcja UPDATE która ma za zadanie uaktualnić dane o newsie,tylko, że w momencie wysłania już zaktualizowanych danychnic sie nie zmienia, tak jak by funkcja UPDATE w ogole nie była wykonana.
Poniżej zamieszczam plik admin_news_edit.php:

Kod
<?
extract($_REQUEST);
include "mysql_connect.php";

if(isset($submit)) {  // Jeżeli formularz został wysłany.
$status = '';
if($tytul == '') {  // Jeżeli pole tytuł jest puste.
$status = 'Proszę podać tytuł.<br />';
} else { // Nawiązanie połączenia z bazą danych i dodanie nowego newsa

$sql = "UPDATE nowosci SET tytul='$tytul', tresc='$tresc' , tresc_duza='$tresc_duza' , autor='$autor' WHERE id='$id'";
mysql_query($sql)
  or die(mysql_error());
$status = "News został pomyślnie zapisany.";
}
} else {
  $sql = "SELECT * FROM nowosci WHERE id='$id'";
  $resultset = mysql_query($sql) or die(mysql_error());
  $row = mysql_fetch_assoc($resultset);
  extract($row);
}
?>
<p><h1>Panel Administracyjny</h1><h1>Edytuj news'a</h1></p>

<FORM action="<?=$_SERVER['PHP_SELF']?>" method="GET">
<INPUT type="hidden" name="id" value="<?=$id?>">
<TABLE>
<? if(isset($status)) {?>
  <TR><TD colspan="2"><B><?=$status?></B><BR><BR></TD></TR>
  <? } ?>
  <TR><TD>Tytuł</TD><TD><INPUT type="text" name="tytul" value="<?=$tytul?>" /></TD></TR>