emiltukan
14.03.2009, 09:23:43
Ostatnio miałem okazję przenieść aplikację napisaną w PHP na nowy dedykowany serwer. Pozornie wszystko jest OK, ale pojawiają się problemy z uprawnieniami do plików.
Jednym z nich jest problem z FCKEdytor. Wrzucam zdjęcia na serwer, ale potem nie mogę ich wstawić do treści strony ponieważ nie mam do nich uprawnień i muszę wchodzić przez FTP i zmieniać te uprawnienia. Uprawnienia dla przesyłanych plików są standardowe czyli każdy może czytać i tylko właściciel ma prawa do zapisu. Takie same uprawnienia były na starym serwerze i wszystko działało poprawnie.
Wnioskuję więc, że jest problem z ustawieniami na serwerze, ale w tej sprawie jestem laikiem. Zaznaczam że SafeMode oraz OpenBaseDir są wyłączone.
Podobny problem pojawia się przy uruchamianiu zadań cron, gdzie uruchomiony skrypt nie jest w stanie utworzyć pliku z logiem, ale uruchamiając ten skrypt ręcznie plik logu jest tworzony.
Proszę o podpowiedź w tej sprawie, jak można to zmienić.
Black-Berry
14.03.2009, 10:11:41
Co to ma wspólnego z OOP?
webdice
14.03.2009, 14:17:28
Przenoszę. Jeszcze raz mi ktoś napisze temat niezwiązany z OOP w tym dziale to z miejsca ostrzeżenie.
Cytat(Black-Berry @ 14.03.2009, 10:11:41 )

Co to ma wspólnego z OOP?

Masz funkcje raportuj?
emiltukan
14.03.2009, 16:52:21
Tak mam. Nie mam tylko pomysłu co z tym zrobić. Być może zmęczenie daje już o sobie znać.
Black-Berry
14.03.2009, 18:49:25
chmod 777 nie pomaga ?
emiltukan
17.03.2009, 08:02:45
Zanim zadaję pytania to sprawdzam wszystkie możliwości. Chmod w większości przypadków pomaga, ale w tym akurat nie. Sprawdzałem już pliki konfiguracyjne php i serwera. W ostateczności mogę zmodyfikować ten edytor, aby nadawać nowym plikom konkretne uprawnienia, ale on powinien działać bez nich. Poszukam jeszcze i dam znać, co było przyczyną błędów, jeśli uda mi się to ustalić.
erix
17.03.2009, 16:50:42