Ardo
11.02.2010, 16:42:29
Witam
mam taki problem chcialbym zamienic galerie IMG na galerie FLV - oglne dzialnie wyglada tak po nacinieciu obrazka zostaje utworzony IMG tak to teraz dziala a ja chce to zmienic teraz na takie dzialanie po nacisnieciu obrazka zostaje utworzony Object gdzie bedzie odtwarzany film
jak widac w tym przykladzie getElementsByTagName('IMG'); dotyczy Tag IMG chcilabym wykozystac to do Objectow dzieki ktoremu moglbym uzyc FLV tzn :getElementsByTagName('obejct'); czy jest taka mozliwosc?
tylko jest taka roznica miedzy IMG a OBJECT, IMG to jeden TAG za OBJECT posiada w sobie jescze paramtery <param>.
tylko jak to moge zrobic? ma kto jaks rade, sugestie
////////////////////////////////////////////////////////
function showPreview(newSrc,imageIndex)
{
if(!previewImage){
var images = document.getElementById('previewPane').getElementsByTagName('IMG');
if(images.length>0){
previewImage = images[0];
}else{
previewImage = document.createElement('IMG');
document.getElementById('previewPane').appendChild(previewImage);
}
}
if(displayWaitMessage){
document.getElementById('waitMessage').style.display='inline';
}
document.getElementById('largeImageCaption').style.display='none';
previewImage.onload = function() { hideWaitMessageAndShowCaption(imageIndex-1); };
previewImage.src = newSrc;
}
function hideWaitMessageAndShowCaption(imageIndex)
{
document.getElementById('waitMessage').style.display='none';
document.getElementById('largeImageCaption').innerHTML = imageGalleryCaptions[imageIndex];
document.getElementById('largeImageCaption').style.display='block';
}
////////////////////////////////////////////////////////
erix
12.02.2010, 12:15:19
Cytat
dotyczy Tag IMG chcilabym wykozystac to do Objectow dzieki ktoremu moglbym uzyc FLV tzn :getElementsByTagName('obejct'); czy jest taka mozliwosc?
A czemu tak kombinujesz? Prędzej przez tag OBJECT wyświetlisz obrazek.
Jeśli masz coś innego na myśli, to popracuj nad interpunkcją.
Ardo
13.02.2010, 17:03:06
Ja nie chce obrazka miec ja chce miec film, a sam OBJECT nie wystaraczy by uzyksac film. OBJECT posiada parametry.
mozna by bylo cos takiego napisac:
var pC0 = document.createElement("param");
pC0.setAttribute("name","movie");
pC0.setAttribute("value","flv/player.swf");
var pC1 = document.createElement("param");
pC1.setAttribute("name","flashvars");
pC1.setAttribute("value","file=newSrc");
previewImage = document.createElement("OBJECT");
previewImage.setAttribute("classid","clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000");
previewImage.setAttribute("type","application/x-java-applet");
previewImage.setAttribute("name","player");
previewImage.setAttribute("width","450");
previewImage.setAttribute("height","350");
previewImage.appendChild(pC0);
previewImage.appendChild(pC1);
document.getElementById('previewPane').appendChild(previewImage);
ale to nie dziala
Potrzebuje przyklad napisany w JacaScrypcie dla getElementsByTagName('OBJECT);
erix
13.02.2010, 19:38:17
A nie prościej użyć SWFObject? Tam możesz robić obiekty w locie, do tego bez względu na przeglądarkę.
Ardo
13.02.2010, 20:22:31
Ty chyba mowisz o innym temacje wiesz co to jest ?
- getElementsByTagName('OBJECT');
- appendChild()
ja mowie o oprogramowaniu a nie o wkladaniu flasha na strone.
tu masz przykladowy kodu jaki napisalem:
======================
var previewImage = false;
function showPreview(newSrc,imageIndex)
{
if(!previewImage){
var images = document.getElementById('previewPane').getElementsByTagName('OBJECT');
if(images.length>0){ previewImage = images[0]; }
else{
previewImage = document.createElement('OBJECT');
document.getElementById('previewPane').appendChild(previewImage);
//document.getElementById('previewPane').innerHTML = "ddd";
}
}
if(displayWaitMessage) { document.getElementById('waitMessage').style.display='inline'; }
document.getElementById('largeImageCaption').style.display='none';
previewImage.onload = function() { hideWaitMessageAndShowCaption(imageIndex-1); };
previewImage.src = newSrc;
}
////////////////////////////////
piszac "A nie prościej użyć SWFObject?" nie wiem oczym ty mowisz to sa 2 rozne sprawy SWFObject pomga jedyni przy umieszczaniu flasha na stronie a nie przy kodowaniu , ja mowie o oprogramowaniu a nie o umieszczaniu flasha na strone, ja mam namysli tworzenie obiektow w trakcie przyciskania obrazka w okreslonej warstwie, a nie o stalym kodzie typu SWFObject umieszonym na stale.
bo jesli bym chcial na stale wlozyc flasha to musialbym np 100 takich kodow wladowac na strone tylpu SWFObject a przy oprogramowaniu za pomoca javyscriptu wystaraczy 1 w tym jest roznica.
mam nadzieje ze juz wiesz po krotkim wyjasnieniu o co dokladnie mi chodzi.
dziekuje za zainteresowanie tym postem
erix
13.02.2010, 20:26:44
Cytat
flasha to musialbym np 100 takich kodow wladowac na strone tylpu SWFObject a przy oprogramowaniu za pomoca javyscriptu wystaraczy 1 w tym jest roznica.
Ja wiem, po co odsyłam Cię do SWFObject. Bo właśnie w nim osiągniesz też coś, co chcesz zrobić. Tylko że najpierw trzeba o nim POCZYTAĆ, nie? I nie wiem, skąd wytrzasnąłeś, że będziesz musiał duplikować to 100 razy...
Wstawienie każdego nowego obiektu, to linijka kodu, nawet w pętli na upartego ją umieścisz.
Ardo
13.02.2010, 21:25:47
OK TO MOZESZ MI NAPSIAC PRZYKLADOWY KOD
ZAMIAST TEGO :
var images = document.getElementById('previewPane').getElementsByTagName('OBJECT');
WYKOZYSTUJAC SWFObject.
uwzglednij ze wszytko ma sie wykonywac w okreslonej warstwie tak jak powyzej
erix
13.02.2010, 21:47:58
swfobject.embedSWF(swfUrlStr, replaceElemIdStr, widthStr, heightStr, swfVersionStr, xiSwfUrlStr, flashvarsObj, parObj, attObj, callbackFn)
To jest kawałek z dokumentacji. Jeśli nadal nie wiesz, o co chodzi, odrób pracę domową.
Ardo
13.02.2010, 22:06:57
- swfobject.embedSWF(swfUrlStr, replaceElemIdStr, widthStr, heightStr, swfVersionStr, xiSwfUrlStr, flashvarsObj, parObj, attObj, callbackFn)
dalej nie wiesz oco mi chodzi
ja wiem dokldanie co do jest swfobject.
embedSWF
tylko to co mi podales nic mi nie daje bo to sa tylko parametry. i do niczego to prowadzi.
jeszcze raz daje kod ktory napisalem :
======================
var previewImage = false;
function showPreview(newSrc,imageIndex)
{
if(!previewImage){
var images = document.getElementById('previewPane').getElementsByTagName('OBJECT');
if(images.length>0){ previewImage = images[0]; }
else{
previewImage = document.createElement('OBJECT');
document.getElementById('previewPane').appendChild(previewImage);
//document.getElementById('previewPane').innerHTML = "ddd";
}
}
if(displayWaitMessage) { document.getElementById('waitMessage').style.display='inline'; }
document.getElementById('largeImageCaption').style.display='none';
previewImage.onload = function() { hideWaitMessageAndShowCaption(imageIndex-1); };
previewImage.src = newSrc;
}
////////////////////////////////
wiesz co on przedstawia?
bo to co mi napisales nie ma nic do tego. swfobject.embedSWF to co napisales jest tylko wyswietlniem obiektu flash a to nie ma nic wposlnego ztym co chce.
potrafisz dostoswac ten kod co napisalem do swfobject.embedSWF bo uwazam ze to swfobject. nie ma nic wspolnego z ty co pisze. A MOZE SIE MYLE?
JESLI TAK TO NAPISZ MI KONRETNIE WYKOZYSTANIE swfobject.embedSWF W TYM CO CHCE BO NIC NIE DAJE
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.