Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP]Jak zrobić na stronie dynamiczne przełączanie sie zawartości?
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
Madras
Witam,
W PHP jestem nowicjuszem, więc proszę o wyrozumiałość. Piszę stronę od zera.
W jaki sposób zrobić na stronie zmianę treści poprzez kliknięcie na odpowiednią pozycję w menu? Chodzi o to, że mam stronę główną index.php z menu po lewo i treścią na prawo od menu. Do ładowania treści chcę użyć funkcji include (nie wiem czy będzie ona odpowiednia do tego zadania). Chcę wyznaczyć zmienną ścieżki do include. Po uruchomieniu strony pierwszy raz, domyślnie wartość tej zmiennej ma być "news.html". Po kliknięciu w menu na np galeria, wartość zmiennej ma się zmienić na "gallery.html" i strona ma się odświeżyć z nową zawartością itd.
Za wszelką pomoc będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam.
Ellington
Ustaw w menu adresy:

Kod
<a href="index.php?id=gallery">Galeria</a>

W index.php odbierz zmienną z adresu:

Kod
<?php $id = $_GET['id']; ?>

i przypisz do include'a:

Kod
<?php include($id.'.html'); ?>

To nie jest bezpieczne wyjście, ale obrazujące problem. Poszukaj w sieci i poczytaj, jak się zabezpieczać w takich sytuacjach przed nieautoryzowanym dostępem do plików.
Madras
Wielkie dzięki! ;-)
Właśnie coś takiego chciałem otrzymać. A co do dostępu do "wrażliwych" plików to w Apache da się kontrolować za pomocą .htaccess. Mam jeszcze jedno pytanko jak zrobić by była podświetlona aktywna opcja w menu?
EDIT:
Jeszcze jedno banalne pytanie ;p Co zrobić, żeby przy pierwszym uruchomieniu automatycznie ładowało się news?
Rysh
Ja proponuje zamiast:
  1. <?php include($id.'.html'); ?>

Użyć switch.

Co do drugiego pytania, na początku musisz sprawdzić czy istnieje zmienna $_GET['id'], jeśli jej brak includujesz news.php.

W funkcji switch używasz default.
frytek92
Cytat
Użyć switch.