Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [js]Pobranie ID elementu wywołującego zdarzenie
Forum PHP.pl > Forum > Po stronie przeglądarki > JavaScript
demolka666
Witam,
na samym początku chcę podkreślić, że w sprawach JS jestem kompletną nowicjuszką. Poświęciłam dość sporo czasu szukając rozwiązania (które pewnie jest banalnie proste ;( ) ale nie nie znalazłam.

Otóż moja sytuacja wygląda następująco:

Mam tabele. Każda komórka ma unikalny ID (wygenerowane przez PHP). Po kliknięciu na obszar dowolnej komórki (zdarzenie onclick), pojawia się ukryty dotąd DIV(jeden i ten sam dla każdej komórki).
Potrzebuję wyświetlić (a najlepiej przetransportować jako zmienną PHP) id komórki, która wywołała ten div.

Proszę w swoich wypowiedziach w kwestii JS potraktować mnie jako kompletnie zielonego - gdyż ten język co dopiero poznaję smile.gif.
Pawel_W
pokaż jak wywołujesz ten "onclick" smile.gif
demolka666
wywołanie onclick:

1. echo "<tr><td>$time</td><td id=\"$time\" class=\"appointment\" onMouseOver=\"this.style.cursor='pointer'\" onclick=\"make_appointment(this, event)\"></td></tr>";

i funkcja make_appointment:

1. function make_appointment(id, event){
  2. if (!event) {
  3. var event = window.event;
  4. }
  5. document.getElementById('popup').style.display = 'block';
  6.  
  7. }
  8.  

(wyskakujący div ma id 'popup')
skowron-line
Jeżeli do funkcji przekazujesz obiekt (this)
to jeżeli chcesz się dowiedzieć jakie ma Id
[JAVASCRIPT] pobierz, plaintext
  1. function make(obj)
  2. {
  3. alert(obj.id);
  4. }
[JAVASCRIPT] pobierz, plaintext

i oto cała filozofia.
Cytat
Poświęciłam dość sporo czasu szukając rozwiązania (które pewnie jest banalnie proste ;( ) ale nie nie znalazłam
to gdzie ty szukałeś że nie znalazłeś rozwiązania.
demolka666
Największe dzięki!
Szukałam w różnych tutorialach, kursach - nie bardzo wiedziałam jak dobrać słowa kluczowe winksmiley.jpg - jak to bywa u początkujących.