Kerth
30.08.2013, 20:55:32
Cześć,
zamierzam do swojej gry stworzyć system inflacji. Chyba nie muszę tłumaczyć co to jest inflacja więc przejdę od razu do rzeczy. Chciałbym, żeby codziennie wartość wirtualnego pieniądza spadała i wszystko było coraz droższe o np. 0,25.
Przykładowo w pierszym dniu za coś będziemy musieli zapłacić 25 zł a już drugiego dnia 25,25 zł. Coś w tym rodzaju. Teraz konkrety. Chodzi mi o to jak stworzyć taki skrypt, który będzie się wykonywać co 24 godziny? Proszę Was o jakiej porady.
lobopol
30.08.2013, 21:12:09
po prostu odpalasz skrypt cronem co 24 godziny, zasada skryptu wczytujesz z bazy/pliku wartość z poprzedniego dnia zwiększasz/zmniejszasz ją o inflacje i zapisujesz. Cała filozofia.
Kerth
30.08.2013, 21:29:12
A czy da się jakoś bez korzystania z crona? Z jakiejś "wbudowanej" funkcji w PHP?
Greg0
30.08.2013, 21:34:32
sprawdzaj datę, dla każdego dnia rób aktualizację i zapisz gdzieś fakt że w danym dniu aktualizacja została wykonana. Za każdym razem sprawdzasz czy dzisiaj już została wykonana, jeśli nie - aktualizujesz i zapisujesz że została zrobiona, jeśli została zrobiona nie robisz nic.
flashdev
30.08.2013, 22:36:51
$cena = $cena_poczatkowa * pow(1 + 0.25, $dzien_dzis - dzien_startu);
// lub liniowo:
$cena = $cena_poczatkowa + 0.25 * ($dzien_dzis - dzien_startu);
Neboc Nalrah
30.08.2013, 22:53:22
Wiesz co, skoro to jest gra, to może powinien być w niej jakiś "realny" powód inflacji, może warto by było podnosić lub obniżać ceny w reakcji na zachowanie rynku w grze?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.