Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP][MySQL] problem z MAX
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
Imbasaur
Witam, na wstepie zaznacze ze jestem zielony zarowno z mysql jak i z php, ucze sie powoli, przerabiajac pewien skrypt. Ale do rzeczy.

Mam kolumne Group, z ktorej chce wyciagnac najwieksza liczbe (zeby potem ja uzyc w petli for). Z reguly google mi wystarcza, ale tym razem, po przejrzeniu paru linkow, nadal kompletnie nie wiem gdzie lezy blad.

1. $max = "SELECT MAX('Group') AS max_group FROM Chary WHERE Server = '" . $server . "'";
  2. $maxquery = mysql_query($max) or die(failed);
  3.  
  4. while ($row = mysql_fetch_array($maxquery)){
  5.  
  6. $maks = $row["max_group"];
  7. echo "max: " . $maks;
  8.  
  9. }

Pomijajac uzycie petli, z tego co wyczytalem ten kod powinien mi zwracac 7 (najwieksza liczba). Tymczasem wyswietla:

max: Group

I teraz pytanie, co ja zrobilem nie tak? Napewno to jakis banal, ale nie moge tego wykminic. Z gory dzieki za pomoc.
viking
Jaka jest różnica pomiędzy wybraniem stringa 'Group' a wybraniem wartości z kolumny Group? Co powinieneś zrobić żeby wybrać wartość?
mmmmmmm
I zrezygnuj z nazw pól (tabel), które są zastrzeżonymi klauzulami SQL. Np. GROUP, SERVER
MrCoody
masz złe zapytanie do bazy, chyba biggrin.gif

miałbyś lepiej jakbyś wszystko pobrał jako normalną tablicę

1. SELECT group FROM Chary ...................................

później jest taka funkcja w PHP jak max($tablica);
markuz
@MrCoody Nie podpowiadaj głupot wink.gif Po co męczyć bazę i pobierać wszystkie wyniki jak można tylko 1? A problem w zapytaniu dotyczy tej częśći: MAX('Group') o czym już wyżej koledzy wspominali wink.gif
Imbasaur
Problem najwidoczniej byl z nazwa pola 'Group'. Probowalem MAX(Group) juz wczesniej, ale wyskakiwal syntax error. Po zmianie nazwy na inna, wszystko smiga, sam bym do tego nie doszedl, dzieki bardzo problem rozwiazany wink.gif