Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [MySQL][PHP] Pobieranie zmiennej z bazy następnie wykorzystanie jej do następnego zapytania
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
Wozzi
Witam wszystkich, jestem początkujący w php i mysql.
Mam problem z stworzeniem kodu, który będzie pobierał z bazy danych wartość, a następnie wykorzystywał ją w innym zapytaniu by pobrać odpowiednie informacje z innej tabeli, np.:

Mamy przykładową tabelę zamówienie w mysql
  1. ------------------------
  2. | id | zestaw| towar|
  3. ------------------------
  4. | 1 | 1 | 1 |
  5. | 2 | 1 | 2 |
  6. | 3 | 1 | 3 |
  7. | 4 | 2 | 11 |
  8. ------------------------

Z tą chciałbym pobrać nr towarów dla zestawu o konkretnym numerze, np. pobieram numery towarów dla zestawu nr. 1 i otrzymuje wynik, że są to kolejno 1, 2, 3. I na tym etapie to nie mam problemów bo wykorzystuje pętle while.

Następnie mając te liczby chciał bym pobrać informacje z innej tabeli np.:
Mając tabelę np. towar w mysql
  1. ----------------
  2. | id | nazwa |
  3. ----------------
  4. | 1 | tow1 |
  5. | 2 | tow2 |
  6. | 3 | tow3 |
  7. | 4 | tow4 |
  8. ---------------

Wynik z poprzedniego zapytania (1, 2, 3) odpowiada id w tabeli towar
I tu pojawia się problem, bo nie mam pojęcia jak zapisać kod, który pobierał by potrzebne informacje. Przegrzebałem google i różne fora a mimo to nie byłem w stanie zapisać takiego kodu.
nospor
wszystko to co chcesz robic masz zrobic w jednym zapytaniu. Do zapytania ktore masz teraz musisz tylko dodac LEFT JOIN i polaczyc w ten sposob tabele z towarami. Dokladny opis JOINow w manualu mysql
Wozzi
Dzięki wielkie za nakierowanie, udało się.

Znalazłem ciekawy poradnik, gdzie jest to na prostych przykładach wyjaśnione. Temat można zamknąć.

Link, jak by ktoś potrzebował.

Mysql - JOIN
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.