Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [php] Porównywanie ciągów
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
ayeo
Witam!
Przykład:

$a = "Ala ma kota"
$b = "Ala nie ma kota"

Chciałbym wyciągnąc róznice pomiędzy ciągami, w tym przypadku "nie". Ma ktoś jakieś pomysły?

Myślałem, żeby każdy wyraz dodawać do tablicy i dalej z tym kombinować, ale szukam czegos prostego. Stringi będą długie np. 2 kartki A4 smile.gif
pavobe
Ja bym dał coś takiego:

Kod
if ($a == $b)
     echo 'Takie same';
else
     echo 'Inne';

Nie znam się za bardzo, ale to będzie jakoś tak winksmiley.jpg
ayeo
Wielkie dzięki! Tylko nie o to chodzi smile.gif Przykładem nich będzie Wikipedia. Jak wejdziesz w historie edycji to pokazuje Ci co zostało zmienione w stosunku do poprzedniego wpisu. Czyli coś dodane, coś usunięte, coś zmienione (czyli usunięte + zmienione). Chodzi mi o to jak to ugryźć jakoś elegancko.
ayeo
Ok dzięki biggrin.gif
no_face
O ile same roznice byloby latwo zrobic, to by napisac skrypt, ktory wykrywalby roznice takie jak usuniecie, zmiane itd, bedzie trudniej. Nie kazde wystapienie jednego slowa w nowym tekscie mogloby byc brane jako zmiana, tylko z tego powodu, ze w innym miejscu przy porownaniu te slowo zostalo zmienione. Na szybko moza zasugerowac badanie ciagu krok po kroku.
ayeo
myślałem o tablicach. W sensie rozbić zdania na wyrazy i każdy przypisać do tablicy. Ale co dalej jest tyle If'ów w mojej głowie smile.gif
no_face
Na dzien dzisiejszy gotowego pomyslu nie mam, podsune tylko rozumowanie.

Kod
ala     ma kota ta te ti
ala nie ma kota ta    ti

napisz skrypt, ktory tak to bedzie widzial smile.gif w tym czasie masz jak na dloni "dodany" i "usuniety" tekst. Zmieniony potraktuj jako dodany.

Jesli przyjdzie mi jakies mniej filozoficzne rozwiazanie, dam znac.
ayeo
Tak to widze właśnie smile.gif ale co jeśli:
$a = "Kota ala ma"
$b = "Ala ma kota"

proste porównanie tablic da 100% zgodność... ważne jest to, że Ala występuje po ma, a ma itd...