admin_istrator
8.01.2008, 22:49:18
witam wszystkich, na początku chciałbym zwrócić uwagę na fakt iż jestem początkującym programistą.
Temat który chcę poruszyć zapewne przewijał się przez to forum z 1000000 razy więc proszę o wyrozumiałość.
Mój problem dotyczy faktu iż chciałbym utworzyć bazę danych z panelu MYSQL CMD, jednakże gdy podaje polecenie
CREATE DATABASE bazadanych;
wyskakuje mi informacja :
ERROR 1044: Access danied for user: `@localhost` to database `bazadanych`
Poszperałem w internecie i dowiedziałem się że trzeba mieć pełne uprawnienia, problem polega na tym że takowych niemogę uzyskać,ani niewiem jak zrobić żeby je mieć. Loguję się na phpmyadmin i dopiero tam mogę utworzyć bazę danych.
Bardzo proszę o pomoc bo męczę się już 3 dzień i niewiem co dalej.
xbigos
8.01.2008, 23:33:15
No żeby utworzyć bazę danych musisz być zalogowany jako root. root ma pełne prawa. Wtedy bedziesz mógł sobie dodawać ile chcesz baz danych. To chyba logiczne prawda?
admin_istrator
9.01.2008, 07:27:43
słuchaj, cały czas próbuje się zalogować z komendy :
$link = mysql_connect("localhost", "root", "krasnal")
tak dokładnie wpisuje te dane jak tu widać i cały czas wyskakuje mi ERROR.
Niewiem już sam czy to wina kodu czy czegoś innego.
Możesz mi powiedzieć najprościej jak tylko potrafisz jak to zrobić ????
em-ba
9.01.2008, 16:09:57
Cytat
$link = mysql_connect("localhost", "root", "krasnal")
a spróbuj tak:
$link = @mysql_connect('localhost', 'root', 'krasnal')..może to coś pomorze
xbigos
9.01.2008, 20:05:42
napisz tak
<?php
?>
to jest skrypt polaczenia z baza.
Czasem jest tak ze gdy chcesz wykonac jakies zapytanie sql a nie masz zadnych danych w tabeli to wysypuje Ci błąd. Nie wiem czemu tak jest ale spróbój może coś pominąłeś.
admin_istrator
10.01.2008, 13:54:04
no niestety, ani polecenie : [b]$link = mysql_connect("localhost", "root", "krasnal")
ani
[/b]
$link = @mysql_connect('localhost', 'root', 'krasnal')