marian84
22.02.2008, 19:59:55
Witam!
Chciałbym zrobić prosty systemik newslettera. Mniejwięcej, cos takiego:
Dwa pola tekstowe, pierwsze jako temat @, drugie jako treść. Adresy mailowe pobierane z bazy danych, z 2 wartosciami, Id oraz @.
Niestety jestem bardzo początkujący i nie wiem jak się za to zabrać. Porszę o pomoc
netmare
22.02.2008, 20:02:28
tzn czego nie wiesz?? wszystkiego??
marian84
22.02.2008, 20:10:22
No moze nie wszystkiego....
Wiem jak polaczyc się z bazą, pozniej chyba musze zrobic formularz z polami tekstowymi + jakis submit... tylko co dalej
netmare
22.02.2008, 20:18:31
no dalej plik php z pętlą wyciągającą adresy z bazy i funkcja mail()
marian84
22.02.2008, 20:34:56
Wymodzilem coś takiego:
1 plik html z zawartoscia:
Kod
<form action="wyslij.php" method="post">
Temat<br /><input name="temat" type="text" /><br />Zawartość<br />
<textarea name="zawartosc" cols="" rows="10"></textarea><br>
<input name="" type="submit" value="wyslij" />
</form>
plik wyslij.php
Kod
<?php
$con = mysql_connect('localhost', 'root', 'krasnal');
if (mysql_error()) die('Database connection error: '. mysql_error());
mysql_select_db('adresy', $con);
if (mysql_error()) die('Database selection error: '. mysql_error());
$adres= mysql_query('SELECT mail FROM subskrybcja');
mysql_close($con);
$temat = $_POST['temat'];
$zawartosc = $_POST['zawartosc'];
$naglowki = "MIME-Version: 1.0\r\n";
$naglowki .= "Content-type: text/html; charset=UTF-8\r\n";
$naglowki .= "From: MAIL";
mail($adres, $temat, $zawartosc, $naglowki);
?>
Czy ide w dobrym kierunku??
netmare
22.02.2008, 20:39:24
tak, tylko niewątpliwie przyda się coś co przerobi rezultat zapytania który przechwytujesz do $adres na konkretne adresy. Poczytaj o czymś jak mysql_fetch_row. A co do mail() to nigdy nie korzystałem, ale chyba sama ta funkcja nie jest skomplikowana.
marian84
22.02.2008, 20:42:09
Cytat(netmare @ 22.02.2008, 20:39:24 )