Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [php] skasowanie co drugą linijke w pliku i zapisanie zmiany
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
maryaan
to ze jestes zielona jeszcze nie upowaznia Cie do crosspostingu na dzien dobry :] a jesli chodzi o to kasowanie co drugiej linii to sprawa jest bardzo prosta, wystarczy funkcja file a pozniej zapis do pliku otrzymanej tablicy, oczywiscie z pominieciem parzystych elementow (lub nieparzystych - na to samo wyjdzie)
fokusa
Witam, mam do szkoły zadanie, żeby skasować co drugą linijkę w pliku i zapisać zmiany. Musze zrobić prezentacje krok po kroku jak to sie robi, było by świetnie gdyby nie to, że nie mam pojęcia od czego zacząć, nie znam się na php, ledwo umiem odczytać plik:) Prosze pomóżcie, bo nie wiem co mam zrobić. Bardzo dziekuje z góry za pomoc. blinksmiley.gif
Sokal
  1. <?php
  2. $plik = 'plik.txt';  # nazwa pliku
  3. $odczytane = file($plik);
  4. $zero = 'tak';  # czy zapisać pierwszy element tablicy? (parzyste)
  5. $ile = count($odczytane);
  6. if($zero == 'tak')
  7. {
  8. for($i=0;$i<=$ile;$i++)
  9. {
  10. $dziel = $liczba % 2;
  11. if($dziel == 0)
  12.  $tablica[] = $odczytane;
  13. }
  14. }
  15. else if($zero == 'nie')
  16. {
  17. for($i=0;$i<=$ile;$i++)
  18. {
  19. $dziel = $liczba % 2;
  20. if($dziel <> 0)
  21.  $tablica[] = $odczytane;
  22. }
  23. }
  24. ?>

Co drugą wartość masz teraz w $tablica, wystarczy już zapisać winksmiley.jpg
Powinno działać winksmiley.jpg
fokusa
Dzięki bardzo za ten kodzik, tylko, że początek jakoś tam rozumiem , ale nie wiem co to ta tablica, no i jak krok po kroku wytłumaczyć innym co do czego służy, jak już wspominałam prawie nic nie umiem. eh No i sory za błędy i kłopoty
webdice
@Sokal strasznie dużo Ci tego kodu wyszło smile.gif

1. <?php
  2. $file = file ('file.txt');
  3.  
  4. for ($i = 0; $i < count ($file); $i++)
  5. {
  6. if ($i % 2)
  7. {
  8. $new_file[] = $file[$i];
  9. }
  10. }
  11.