Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP]Skrypt logowania w Extreme Fusion
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
GriGi
Witam, jestem początkujący w php i mam jedno pytanie dotyczące extremefusion, mianowicie chodzi mi o skrypt logowania. Podczas nauki php oglądałem jeden skrypt w którym są dwa pola w htmlu
  1. <form action="logowanie.php" method="post">
  2. <table border="0">
  3. <tr>
  4. <td>Login:</td>
  5. <td><textarea input type="text" name="login" rows="1" cols="10"></textarea>
  6. </tr> itd.

Jest tutaj załączony skrypt logowanie.php a jego zawartość to specjalne zmienne login i hasło
  1. <?php
  2. $login = $_POST['login'];
  3. $password = $_POST['password'];
  4. ?>

Zapewne by logowanie było przeprowadzone powinno znajdować się kilkanaście linijek kodu po tych 2 zmiennych,
ale to jest taki skrypcik który właściwie nic nie robi tongue.gif Ale zastanawiam się dlaczego w extreme fusion w pliku login.php (domyślam się że skrypt jest w jednym pliku a nie załączany do pliku html osobno) zamiast form action="nazwa_pliku_skryptu" jest podane
  1. <form name='loginform' method='post' action='".FUSION_SELF."'>
, I tutaj moje pytanie, co oznacza napis FUSION_SELF, po co są tam zarówno kropki i czudzysłowie, gdzie się podziały zmienne z hasłem i loginem? I jak to działa? Prosiłbym o wytłumaczenie tego dla nowicjusza.
Pilsener
Pewnie to jakaś zdefiniowana stała:
http://webmade.org/kursy-online/stale-kurs-php.php
GriGi
Nie znalazłem w tym pliku żadnego wyrażenia "define" ale jest coś takiego
  1. require_once "maincore.php";
  2. require_once "subheader.php";
  3. require_once "side_left.php";

Więc przeszukałem te pliki i w pliku maincore znalazłem zdefiniowaną zmienna FUSION_SELF,
  1. define("FUSION_SELF", basename($_SERVER['PHP_SELF']));