@Noidea ten drugi przykład jest w miarę doby, nie jest idealny taki jaki bym chciał, ale musi mi wystarczyć

kombinowałem nad czymś takim:
Kod
(?<={ignore}).*?(?={/ignore})
przewidywanie pozytywne, zacząłem w ten sposób żeby mi znajdowało to co chcę, a następnie zamienię to na negatywne, tyle że o ile w kiedy chcę znaleźć dany ciąg to ładnie znajduje a kiedy ustawiam na przewidywanie negatywne wtedy wrzuca mi w tablicę każdy znak osobno. Nie znam się aż tak na wyrażeniach, coś tam ich liznąłem, ale bardziej zaawansowane techniki są dla mnie czarną magią. Ogólnie chciałem to załatwić jednym wyrażeniem, że w preg_replace() ładuje sobie w tablicy wyrażenia, oraz w drugiej tablicy treść na którą miałoby to być zmieniane. Robię taki swój system szablonów, który w sumie już teraz całkiem dobrze się sprawuje, tyle że jak przyszło mi do wrzucenia w taki szablon jakiegoś kawałka javascript to niestety sparsował i javascript, dlatego myślę nad jakimś sposobem i w sumie jest kilka opcji, z czego blok z ignore byłby całkiem dobrym wyjściem.. Dlatego jeżeli na tyle się znasz i jesteś w stanie mi pomóc, to fajnie by było jakby to jakoś umieścić w jednym wyrażeniu, myślałem nad czymś takim:
Kod
#?((?<!{ignore}).*?(?!{/ignore}){(.*?)})#x
Tyle że to niestety nie zadziała i wywali błąd parsera.. Próbowałem jeszcze mniej więcej w taki sposób to ugryźć:
Kod
{?((?!.*ignore)(.*?))}
I prawie łapie pierwszy cały blok ignore, z tym że 2 już pomija:
http://regexr.com?2uc6p Jeżeli rozumiesz o co mi chodzi i wiesz jak to wykonać, byłoby super gdybyś mi pomógł

P.S. sorki @Sebusik że się tak wpierniczyłem z buciorami do tematu..
EDIT:Sprawa jest już nie aktualna, całość mojego problemu rozwiązało takie wyrażenie:
Kod
{(?(?!.*ignore)(.*?))}
Najzwyczajniej wcześniej źle zabierałem się za sam warunek, dlatego rozwalało mi cały string na pojedyncze znaki. Efekt działania można obejrzeć tutaj:
http://regexr.com?2uc6s jeżeli ktoś kiedyś będzie się borykać z podobnym problemem co ja