Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Nauka właściwego programowania obiektowego
Forum PHP.pl > Forum > PHP
phpNoob
Witam. W PHP programuję od 6 lat, od kilku obiektowo. Napisałem własnego CMS'a, stworzyłem kilka portali, od 2 lat korzystam z frameworka Kohana. Potrafię zaprojektować sobie wszystko, czego potrzebuję, znam pojęcia, ale po wykonaniu 10% jakiejś aplikacji, mam wrażenie, że już panuje chaos.
Nigdzie nie znalazłem informacji jak projektować aplikacje, żeby były przejrzyste, elastyczne i zgodne z konwencją programowania obiektowego. Pokazując mój kod lepszym programistom, dostawałem zwroty, że kod jest chaotyczny, źle skonstruowany, że z obiektowością to on ma niewiele wspólnego, ale nie wiem co z tym zrobić.
Mam też dylematy typu jak zwracać kilka danych z jednej metody. Tablicą? Obiektem? Jeśli obiektem, to jak?
Może znacie jakieś książki lub materiały w internecie, z których mógłbym się tego nauczyć.
Fifi209
Wszystko zależy... Jakbyś tak dał np. cms'a moglibyśmy sobie kod pooglądać i dać Ci jakieś konkretniejsze uwagi.
mike
Cytat(phpNoob @ 23.08.2011, 15:18:57 ) *
Mam też dylematy typu jak zwracać kilka danych z jednej metody. Tablicą? Obiektem? Jeśli obiektem, to jak?
Nigdy w życiu nie pisz takich metod! Za zwracanie kilku informacji z jednej metody powinno się zakuwać w dyby i chłostać na rynku miejskim.

Co do nauki. Polecam Clean Code: A Handbook of Agile Software Craftsmanship
wookieb
http://helion.pl/ksiazki/czysty-kod-podrec...rtin,czykod.htm Tu po polsku.
Ale nie ma czegoś takiego jak "właściwie programowanie obiektowe". Dla każdego "właściwe " znaczy co innego.
Tutaj dałbym Ci link do DOBREJ książki na temat wzorców projektowych ale niestety takiej nie znam sad.gif

phpNoob
Cytat(mike @ 23.08.2011, 15:32:26 ) *
Nigdy w życiu nie pisz takich metod! Za zwracanie kilku informacji z jednej metody powinno się zakuwać w dyby i chłostać na rynku miejskim.