devils
15.03.2012, 19:00:35
Witam,
Robię grę wyścigową i potrzebuje skrypt wyścigu na 1/4 mili - w ile przejdzie trase w zależności od samochodu.
1/4mili = 402m
do 100km/h = 8 sec czyli przy prędkości 100km/h = 27,77m/s (trzeba uwzględnić ile przejedzie zanim rozpędzi się do tej 100)
max predkość np = 200km/h
i wg wyższych przykładowych danych potrzebuję obliczyć w ile przejedzie tę trase.
Ma ktoś pomysł jak to zrobić?
Z góry dziękuję, pozdrawiam.
Crozin
15.03.2012, 19:03:03
Zakładając, że przyspieszenie jest jednostajne... miałeś to w pierwszej gimnazjum na fizyce.
Fifi209
15.03.2012, 19:04:35
To nie takie proste, biorąc pod uwagę, że auto nie rozpędza się do 100 km/h i na tym koniec.
Poza tym samochód nie przyspiesza ciągle w taki sam sposób. Jest wiele czynników, które trzeba tutaj uwzględnić.
Ogólnie kłania się matematyka i fizyka, znaleźć odpowiednie wzory lub stworzyć samemu (jeżeli nie ma lub są potrzebne inne)
Nie jestem ani matematykiem ani fizykiem, wybacz.
Niktoś
15.03.2012, 19:08:40
Tak jak Kolega wyżej,a co jak przyspieszy,a potem zwolni i znowu przyspieszy i znowu zwolni itd.Trzeba aktualizować prędkość,przebytą drogę czas w jak najkrótszym czasie.
devils
15.03.2012, 19:23:12
Znalazłem skrypt kalkulatora, który oblicza czas pokonania 1/4 mili wg masy i ilości koni mechanicznych.
<!--
function kalkulatordrag() {
document.kalkulator.wynik.value = Math.pow(((document.kalkulator.masa.value * 2.2046) / (document.kalkulator.moc.value - (document.kalkulator.moc.value * .17))), .333) * 6.027;}
-->
Jak można to wykorzystać w php?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.