Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP] Prosty sposób na uwierzytelnianie użytkownika
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
permanent
Witam. Mam prostą stronę w PHP z systemem logowania użytkowników, kilkanaście podstron dostępnych po zalogowaniu i wyświetlane są osobne dane dla każdego użytkownika.

Jaki jest dobry, prosty i bezpieczny sposób na uwierzytelnianie użytkownika?

Jestem początkujący w PHP i chciałbym spytać czy mój sposób jest poprawny?

Plik index.php wyświetla stronę, w nim robię include podszczególnych podstron. Na samym początku mam:

W formularzu logowania jeżeli dane z bazą się zgadzają to podstawiam nick pod pierwszą zmienną, druga zmienna to aktualny adres IP, trzecia to informacja o zalogowaniu:

1. $_SESSION['user_name'] = $q_user['username'];
  2. $_SESSION['user_ip'] = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
  3. $_SESSION['user_logged'] = 'OK';

Wcześniej jeszcze mam zdefiniowaną prostą funkcję:

1. function check_session()
  2. {
  3. if($_SESSION['user_logged'] == 'OK' && $_SESSION['user_ip'] == $_SERVER['REMOTE_ADDR']) return 1;
  4. else return 0;
  5. }

No dobra, teraz przed wyświetleniem strony dla użytkownika robię:

1. if(check_session() == 1)
  2. {
  3. // wyświetlenie podstrony
  4. }

Przykładowe dane dla użytkownika wyciągam w sposób:
  1. $query = mysql_query('SELECT * FROM `data` WHERE `user`="'.$_SESSION['user_name'].'"');

Dodatkowo mam funkcję, która na bieżąco sprawdza czy poruszamy się na stronie (ostatni ruch). Jeżeli przez 2 godziny nie korzystaliśmy ze strony to automatycznie wylogowywuje:

1. function destroy_session()
  2. {
  3. global $unixtime;
  4. if(check_session() == 1)
  5. {
  6. $expirytime = 7200;
  7. if(!isset($_SESSION['last_trace'])) $_SESSION['last_trace'] = $unixtime;
  8. else if((int)$_SESSION['last_trace'] + $expirytime < $unixtime)
  9. {
  10. $sessionName = session_name();
  11. $_SESSION = array();