Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [CSS][HTML] Sortowalna lista.
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
heaton124
Cześć. Jestem zupełnie zielony w temacie pisania jakichkolwiek kodów, więc mam nadzieję że dobrze trafiłem i mnie nie wyśmiejecie wink.gif
Od jakiegoś czasu chciałem napisać stronę od początku do końca, praktycznie bez żadnej wiedzy.. No i trafiłem na pierwszy problem.

Nie wiem od czego zacząć tworząc listę którą będzie można łatwo posortować. Chodzi mi o efekt taki jak jest przykładowo tutaj: http://otservlist.org/
Poza tym, mam kolejne banalne pytanie. Czy podczas robienia strony powinienem wszystkie div'y itd. tworzyć w pixelach? Domyślam się, że strona taka na każdym monitorze / rozdzielczości wyglądać będzie zupełnie inaczej?

Pozdrawiam.
markuz
Cytat
Nie wiem od czego zacząć tworząc listę którą będzie można łatwo posortować.

Od nauki PHP-a smile.gif
Cytat
Czy podczas robienia strony powinienem wszystkie div'y itd. tworzyć w pixelach?

Niektóre tak, niektóre nie. Zazwyczaj główne elementy strony mają ustawioną szerokość (np. main div, sidebar, content itp.) natomiast divy zawierające np. nagłówek gdzie szerokość zawsze wynosi 100% diva nadrzędnego nie potrzebują ustalenia szerokości.
heaton124
Dzięki. Poza tym, jeszcze jedno głupie pytanie.
Powiedzmy, że miałbym już zrobioną stronę. A przynajmniej jakiś jej kontur. W jakim języku musiałbym operować, żeby móc stworzyć proste 'formy', czyli że na stronie admin może kliknąć: "dodaj przedmiot na listę" czy coś takiego, i wypełniając 'okienka' wklepuje się cały potrzebny kod do dodania przedmiotu na listę?
markuz
Sam formularz (To co widzi użytkownik) - HTML, Obsługa formularza (Np. sprawdzenie poprawności danych, zapis do bazy itp.) - PHP
heaton124
Dzięki. Zacząłem coś się bawić w podstawy PHP i jak dotąd wszystko okej, tylko znów tu mam pytanie co do pierwszej Twojej wypowiedzi.