Jego elementami są między innymi sekcje Firmy, Osoby, Zadania oraz Interesy
Mam tabele główne, wszystko działa.
Teraz chciałbym jednak dorobić upload plików i myślę, jak to powiązać dane w bazie.
Na pewno będzie tabela tab_pliki, która będzie mieć jakieś pola, np:
- id_zalacznika
- nazwa_zalacznika
- data_dodania
- id_osoby_dodającej
itp.
I teraz pytanie: czy w tej tabeli dodać pola id_firmy, id_osoby, id_zadania oraz id_interesu?
Taki sposób pozwoliłby na dość proste powiązanie jednego pliku.
Ale co jak zajdzie potrzeba przypisania tego samego pliku do więcej niż jednego zadania / osoby / firmy?
Może więc nie dawać w tab_pliki pól do powiązań a zrobić nową tabelę, typu:
tab_powiazania
--------------
id_powiazania
id_zalacznika
id_firmy
id_osoby
id_zadania
id_interesu
Druga sprawa to nazwy plików, zostawić oryginalne, czy dodawać przedrostek z datą?
Trzymać je w jednym folderze czy dzielić jakoś na strukturę, np. po dacie dodania
2014
- 01
- 02
Nie dobrze chyba będzie mieć kilkaset plików w jednym folderze.
A może jeszcze inne rozwiązanie?
Byłbym wdzięczny za radę od kogoś bardziej doświadczonego w projektowaniu.
Jakieś są Best Practicies?