Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Zmiana kodowania znaków w bazie MYSQL :(
Forum PHP.pl > Forum > PHP
unster
Witam,

mam wielki problem związany ze zmianą kodowania z iso-8859-2 (i chyba również innych formatów) na UTF-8.

Otóż moje forum przeżyło wiele przenosin, wiele zmian serwerów, wiele zmian skryptów a co za tym idzie jest w nim niezły bałagan związany z kodowaniem. Postanowiłem coś z tym zrobić ale jestem zupełnie zielony dlatego zwracam się z prośbą do was drodzy specjaliści.

Oto przykłady z mojej bazy:
Kod
Mapy najwiêkszych
z my¶l± o najm³odszych u¿ytkownikach
now± wersjê 2007 wchodz±c± w³a¶nie do sprzeda¿y.
£añcuch zdarzeñ
¦wiat: 26 wrze¶nia
tam i z powrotem”

Mam nadzieję, że da się to zrobić jakimś skryptem który zmienia np wszystkie "¶" na "ś"
wg. tego: http://www.robsoft.webd.pl/2006/posts/unic...lskie-znaki.htm

Nie ukrywam, że liczę na waszą pomoc!
Pozdrawiam,
Tomek
likemandrake
Witam

Za bardzo moze nie pomoge, lecz raczej postaram sie nakierowac...

Powiedzmy, ze mamy dokument HTML, w ktorym w czesci head ustawiamy kodowanie na UTF-8, w bazie natomiast mamy dla przykładu kodowanie iso-8859-2....

Jesli wyswietle dane z bazy na stronie, wyskoczą krzaczki, no wiec zmieniamy kodowanie w HTMLu w czesci head na iso-8859-2, czyli takie jak mamy w bazie, wtedy pieknie wszystko wyswietla, bez krzaczkow smile.gif

Popróbój może z tą zmianą kodowania w sekcji head, sprawdzić czy dane wyświetlane z bazy są bez krzaczków.

Jeśli nie ma już krzaczków przy danych z bazy, natomiast są krzaczki, gdzie komunikaty są wpisane w pliki, to za pomocą jakiegoś edytora mozna zmienic kodowanie calego dokumentu.

Jeśli masz dostęp do bazy przez phpMyAdmin, zaloguj sie do bazy i sprawdz po prostu, czy przegladajac tabele zauwazasz krzaczki w danych, jesli tak, to gorsza wiadomosc, bo dane zostaly wprowadzone do bazy juz ze zlym kodowaniem i w tym wypadku nie znam jakiegos automatycznego "naprawiania" komunikatów, bo w gruncie rzeczy są zepsute...