Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: karty graficzne - SLI
Forum PHP.pl > Inne > Komputery i oprogramowanie
AxZx
witam

mam kartę 8600GT 256MB DDR3. czy opłaca się wydać 150zł na druga taką samą i połączyć je przez SLI?
raczej nie chcę wydawać 500zł na nową kartę.
tylko pytanie jak bardzo różni się ten zestaw 2x8600GT od takiej karty za 500zł - np 9600GT 1GB DDR3.

pozdrawiam
michalkjp
Zobacz testy http://www.benchmark.pl/artykuly/testy/14_...e/strona-3.html

9600GT jest znacznie wydajniejszą kartą niż 8600GT. Jeśli będziesz używał 2*8600, to czysto teoretycznie uzyskasz podobną wydajność, będziesz miał tylko trochę większe rachunki za prąd GF 9600GT to jakieś 180W w stresie, 2*GF 8600GT to jakieś 240W.

Warto też przyjrzeć się Radeonom, bo ostatnio odstawiają NVidię w konkurencji wydajność/cena na średniej i niskiej półce.
ShadowD
A więc podam przykład.

GF 7600 - ~30 operacji zmienno przeciekowych
GF 280 - ~2300 operacji zmienno przeciekowych

Dodatkowo z tego co można wyczytać w sieci 2x 8600 nie oznacza, że przyrost mocy jest dwukrotny. Niektórzy piszą o przyroście rzędu 30% a inni 70%...

Zakładając rozwój kart w ostatnim czasie moim zdaniem nie powinno się inwestować w sli chyba że do najnowszych kart typu 280, niedawno kupowałem komputer i zamiast drugiej karty zostawiłem sobie 1 000zł i postanowiłem za jakiś czas sprzedać obecną i zakupić jakąś inną...
michalkjp
Cytat(ShadowD @ 4.12.2008, 09:29:42 ) *
GF 7600 - ~30 operacji zmienno przeciekowych
GF 280 - ~2300 operacji zmienno przeciekowych

Skąd masz takie dane?

Nie wiem czy są poprawne i nie jestem pewien, czy operacje zmiennoprzecinkowe odgrywają w kartach graficznych tak dużą rolę jak w zwykłych CPU (przypuszczam - że tak), ale mój stary Pentium 4 (Northwood 2.8C) ma 6000 000 000 (ok 6000 MFLOP) operacji zmiennoprzecinkowych na sekundę.
ucho
według wikipedii:
8800gtx - 518.0 Gigaflopów
280 - 933 Gigaflopów
michalkjp
Cytat(ucho @ 5.12.2008, 15:52:40 ) *
według wikipedii:
8800gtx - 518.0 Gigaflopów
280 - 933 Gigaflopów


Chodzi o "Theoretical Shader Processing Rate". Nie wiem ile podczas obróbki shadera jest operacji zmiennoprzecinkowych, ale powinna tu chyba być użyta jakaś inna jednostka niż GFLOP.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.