the_php
25.08.2009, 14:20:34
witam!
Jestem początkującym w JS i mam problem.
Chciałbym aby po zaznaczeniu opcji ( <input type=radio> ) odblokował sie input type=file. I gdybym wybrał inną opcję to znowu input type=file by się zablokował.
zablokował - mam na myśli disabled="disabled"
thek
25.08.2009, 14:30:16
Napisać skrypt, gdzie ustawiasz wybranemu elementowi wybranemu poprzez Id tę właściwość odpowiednio, czyli:
Kod
document.getElementByID('id_input').disabled=false;
i wywołać w konkretnym z radiobuttonów przy zdarzeniu onclick zmieniając mu albo na disabled=true (wyłączony), albo na disabled=false (by włączyć)
the_php
25.08.2009, 14:33:42
Cytat(thek @ 25.08.2009, 15:30:16 )

Napisać skrypt, gdzie ustawiasz wybranemu elementowi wybranemu poprzez Id tę właściwość odpowiednio, czyli:
Kod
document.getElementByID('id_input').disabled=false;
i wywołać w konkretnym z radiobuttonów przy zdarzeniu onclick zmieniając mu albo na disabled=true (wyłączony), albo na disabled=false (by włączyć)
tak to wiem, ale jak zrobić żeby po ponownym kliknięciu na radiobuttona skrypt zablokował by element.
thek
25.08.2009, 14:44:36
Zwyczajnie sprawdzasz czy obiekt jest włączony czy nie i dajesz mu wartość przeciwstawną wtedy. Jeśli było true, daj false i vice versa. Nic więcej...
the_php
25.08.2009, 14:49:22
właśnie nie wiem jak to zrobić, jak już mówiłem dopiero raczkuję w JS.
thek
25.08.2009, 15:11:08
A od czego jest google? Tam jest wystarczająco dużo na ten temat napisane. Przecież nie będziesz tu co chwilę zakładał tematu na forum z byle głupstwem, które znajdziesz w kursach, tutorialach, helpach itp :/ Zauważ, że większość pytań dotyczy już poważniejszych zagadnień, a za takie jak Twój tematy moderatorzy zamykają niemal od razu bo to rzeczy elementarne, o których w necie napisano na tysiącach stron. Nie bądź leniwy i nie oczekuj, że ktoś będzie Ci sypał kodem gotowym w tak banalnych przypadkach. Od tego masz net i wyszukiwarkę.