Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Generowanie kolorów pośrednich
Forum PHP.pl > Forum > Po stronie przeglądarki > JavaScript
PiNkOs
Witam,

Jestem w trakcie tworzenia pewnej aplikacji, która odlicza co 1s do liczby X.

Chodzi mi oto, że:

% to liczba obecna z X

1% - to kolor czerwony
2% - 49% - kolory co raz bardziej zbliżane do koloru żółtego. (przejscie z czerwonego na żółty)
50% - kolor żółty
51-99% - kolory co raz bardziej zbliżane do koloru zielonego (przejscie z zółtego na zielony)
100% - kolor zielony

[[[Pętla zaczyna się od nowa

Wiem, że da radę coś takiego zrobić (tylko nie znam się w ogóle na rgb)

Prosze o jakis przykład

Pozdrawiam
thek
Pytanie nr 1: Jakie wartości rgb (lub hex) mają kolory: czerwony, żółty, zielony?
Pytanie nr 2: Jak policzyć co ile należy zmieniać z każdym krokiem wartości wyjściowe, by z jednej barwy przeskoczyć do innej?

To chyba nie są trudne pytania? Pierwsze to kwestia zerknięcia w palety barw, drugie to banalna matematyka na poziomie podstawówki.
PiNkOs
No OK

Zielony:

rgb(0, 255, 0)

Czerwony:

rgb(255, 0, 0)

Żółty:

rgb(255, 255, 0)

I teraz jak to będzie z tym rachunkiem.

Przykładowo z czerwonego na żółty to jak...? jedna wartosc rosnie druga maleje?
ShadowD
Żółty - zielony ruszasz tylko R
Żółty - czerwony ruszasz tylko G

na prawdę odpalić jakiś edytor graficzny i popatrzeć na kolory, wyciągnąć wnioski i będzie OK. :-)
PiNkOs
Wykodziłem coś takiego:

1. print "for(var i=0;i<=thisAd;i++){\n";
  2. print "var percent = thisAd / Ad;\n";
  3. print "percent = percent*100;\n";
  4. print "if(percent <= 50){\n";
  5. print "vv1 = 255;\n";
  6. print "vv2++;\n";
  7. print "}\n";
  8.  
  9. print "}\n";
  10.  
  11.  
  12. print "document.getElementById('zmiana').style.color = 'rgb('+vv1+','+vv2+',0)';\n";
  13. print "document.getElementById('zmiana2').style.color = 'rgb('+vv1+','+vv2+',0)';\n";

Z koloru czerwonego na żółty.

Teraz:

percent - procent [odliczenia]
thisAd - obecna liczba