zie1ony
17.02.2011, 21:27:11
Halo
Jest tu ktoś obeznany w robieniu animacji we flash'u, żebym mógł zadać ze dwa pytania?
wookieb
17.02.2011, 21:29:16
Po prostu je zadaj.
zie1ony
17.02.2011, 22:13:36
No to tak:
Chciałbym zrobić generator psów i kotów. Co to znaczy? Na podstawie 30 zmiennych takich jak długość ogona, kolor futerka, gęstość futerka, wielkość oczu itp. został wygenerowany zwierzak i żeby wyglądał mniej więcej tak jak w tej gierce:
http://www.e-gierki.com/gra-net-pet-935.html I tu moje pytanie: na jak duże szczegóły mogę sobie pozwolić (w stosunku do linku), żeby można było takiego wygenerowanego zwierzaka umieścić w aplikacji w przeglądarce (np gierce takiej jak podałem link) i żeby się nie zacinała i krótko ładowała?
Nie wiem czy to jest zrozumiałe co napisałem, ale jestem algorytmikiem i dość słabo znam zagadnienia związane z grafiką.
wookieb
17.02.2011, 22:23:41
Zależy co chcesz osiągnąć.
To jest grafika wektorowa, więc też nie spodziewaj się, że osiągniesz fotorealizm.
Co do szczegółów to zależy... od algorytmu za pomocą jakiego będziesz to wszystko generował i tworzył. Oczy, dobre futerko zrobisz ale wizualnie będzie to wyglądało "rysunkowo".
Co do czasu ładowania to nie musi być wcale duży. Wystarczy przygotować smukłego xml-a z wszystkich danymi dla animacji, dzięki czemu skrypt będzie w stanie sam wygenerować takiego samego zwierzaka.
zie1ony
17.02.2011, 22:31:44
Jak najbardziej chodzi mi o rysunkową grafikę. A generowanie tekstur po stronie serwera i wysyłanie ich do klienta jest dobrym pomysłem?
wookieb
17.02.2011, 22:37:39
Ale tekstury możesz wygenerować w kliencie. Oczywiście zależy też JAKIE to mają być tekstury. Pamiętaj, że możliwości flasha są znacznie większe niż canvasa i przeglądarek w dziedzinie generowania grafiki.
zie1ony
17.02.2011, 22:49:50
Dzieki za odpowiedzi. Jeszcze jedno. Zadam pytanie wprost: jakie są możliwość przeglądarek? Na co mógłbym liczyć. Miałbyś może jakieś przykłady?
wookieb
17.02.2011, 22:56:17
Nie mam konkretnych przykładów. Ale jedynym elementem, który może Cię zainteresować to Canvas (działa na większości przeglądarek ale nie na wszystkich). Wadą tego rozwiązania jest to, że będziesz mieć sporo "walenia się" z użyciem canvasa pod każdą przeglądarką. Np takie IE pomimo swoich "starań" nie potrafi poprawnie zaimplementować takiego dobrodziejstwa XXI wieku.
everth
17.02.2011, 23:35:29
Wcześniej tu na forum ktoś podrzucił bibliotekę
Raphaël. Przykłady na stronie są wszechstronne, więc całkiem możliwe że zupełnie wystarczą do twojego zadania (zwłaszcza że podobno przekształcenia nie stanowią dla ciebie problemu). Autorzy deklarują zgodność z IE ale ja nie testowałem więc nie wiem na jakim ona jest poziomie.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.