Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Wyswietlanie danych z linku
Forum PHP.pl > Forum > Po stronie przeglądarki > JavaScript
mdmarcin
Witam, przyznam ze jestem troche zielony jesli chodzi o JS, wiec chcialbym spytac czy jest mozliwe napisanie skryptu , do ktorego wkleimy link (jego dane sa o ile dobrze widze zapisane w php, ale sa wszystkie te, ktore chce zczytac, sa one wyswietlone w zrodle), a skrypt zczyta dane z konkretnej linijki zrodla strony, do ktorej to link wkleilismy. Troszke namieszane, ale mam nadzieje ze ktos skuma o co chodzi i da mi jakas nadzieje smile.gif
s1518
Nie wiem czy dobrze Cie zrozumialem...
Jeżeli masz namyśli zczytywanie wierszy - które wcześniej chciałbyś przypisać jakieś zmiennej w javascript to może być to problematyczne.
Niestey javascript nie zczytuje wartości zmiennych jak php, czyli nie mozesz przypisac zmiennej wartosci zlozonej z kilku wierszy np:

1. var c="
  2. 1wiersz
  3. 2wiersz
  4. 3wiersz
  5. ";

Ale js zna cos takiego jak "\n"
wiec na sile mozna w php zamiast nowy-wiersz/enter zamienić na "\n" a potem funkcja split stworzyc tablice, czyli
  1. var c="1wiersz\n2wiersz\n3wiersz";
  2. var n=c.split("\n");
  3. // i wtedy np jesli chcesz wycignac 3 wiersz to:
  4. document.write(n[2]);
mdmarcin
Czyli tak, jesli mialby on zczytywac dane zawsze z tych samych linijek, powiedzmy od 500 do 520, w ktorych (zawartych jest kilknascie informacji wymienionych po przecinku zawsze nazywanych w ten sam sposob, do wyboru) sa dwie mozliwosci:

pozycja: aktywna
pozycja: nieaktywna

Jesli pozycja jest aktywna skrypt zczytuje dane polaczone zawsze z tym samym wyrazeniem, czyli np "nazwa_pozycji: jakasnazwa":

Mialo by to wygladac mniej wiecej tak:

skrypt sprawdza w linijce 500 czy pozycja jest aktywna
jesli jest aktywna to wypisuje na ekranie dane ktore w tej linijce sie znajduja przechodzi do nastepnej linijki
jesli nie jest aktywna to przechodzi dalej bez wypisywania danych.