Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Elegancki kod.
Forum PHP.pl > Forum > Po stronie przeglądarki > JavaScript
saund
Hej!

Jestem początkującym programistą JS i korzystam z framewoka jQuery.

1. function maximumZindex () {
  2. "use strict";
  3. var highestZindex = 0;
  4. frame.contents().find('body *').each(
  5. function zIndexCheck () {
  6. if (isNaN(Number($(this).css("zIndex")))) ; // Do nothing when .css() return "auto"
  7. else if ($(this).css("zIndex")>highestZindex)
  8. highestZindex = $(this).css("zIndex");
  9. })
  10. highestZindex++;
  11. return highestZindex;
  12. };
  13. //v2
  14. function maximumZindex () {
  15. "use strict";
  16. var highestZindex = 0;
  17. frame.contents().find('body *').each(
  18. function zIndexCheck () {
  19. if (!isNaN(Number($(this).css("zIndex")))) {
  20. if($(this).css("zIndex")>highestZindex)
  21. highestZindex = $(this).css("zIndex");
  22. };
  23. })
  24. highestZindex++;
  25. return highestZindex;
  26. };
  27.  

Są dwie wersje tego samego skryptu.
Opis działania: Skrypt wyszukuję największy z-index występujący na stronie w ramce iframe ( $("#frame") = frame ). Pierwszy IF sprawdza czy .css() nie zwraca wartości auto (Nie chcę porównywać "auto" z liczbą a parsowanie "auto" na inta wzraca NaN)jeśli tak to nic nie robi jeśli nie to porównuje do ostatniego największego z-index jakiego napotkał i jeśli jest większy to staje się aktualnym największym z indexem.

Postanowiłem zapytać się znajomego, który jest programistą JS czy kod jest poprawny (pokazałem mu pierwszą wersje) powiedział, że pusty IF nie przejdzie nigdzie więc ok napisałem drugą i powiedział, że kod jest beznadziejny i oprócz tego, że brakuję wywołania wewnętrznej funkcji zIndexCheck() wiem bo tylko tego się od niego dowiedziałem. Zasugerował mi też, że $('body *').each(...) jest za wolny w jaki inny sposób(szybszy) mogę sprawdzić jakie z-index mają wszystkie objekty występujące na stronie.