Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Zmiana języków na stronie
Forum PHP.pl > Forum > Po stronie przeglądarki
asterix1983
Chciałbym zaznaczyć od razu, że jestem początkujący więc proszę tłumaczyć w miarę metodą łopatologiczną worriedsmiley.gif
Stworzyłem sobie stronke główną w języku polskim i zrobiłem ją na podstawie ramek. Zamieszczam w jednej z nich wybór języka (angielski i polski). Moje pytanie jest takie: w jaki sposób zrobić aby po wyborze tegoż języka był on zapamiętany i przez całą sesję wszystkie stronki i podstronki oraz menu były w tymże języku, i jak pozmieniać w innych skryptach aby nie robić dwóch tylko z innym językiem, tylko aby po wyboże języka same sobie dobierały odpowiednie tłumaczenie dry.gif blink.gif
Kshyhoo
W HTMLu będzie to wręcz niemożliwe, w php (jeśli znasz) byłoby zręczniej...
asterix1983
Tak też przypuszczam, więc jak byś mógł pomóc i poprowadzić jak to zrobić za pomocą php to by było sopko. Dopiero się zaczynam uczyć php więc samemu raczej tego nie wykombinuje sadsmiley02.gif
strife
Witam,

http://pl.php.net/manual/pl/ref.session.php

Taki maly zarys:
  1. <?php
  2.  
  3. if ($_GET['lang'] == 'eng')
  4. {
  5. $_SESSION['lang'] = 'english';
  6. }
  7.  
  8. if($_SESSION['lang'] = 'english');
  9. {
  10. include('english.php');
  11. }
  12. else {
  13. include('polish.php');
  14. }
  15.  
  16. ?>

Chyba zasadę zrozumiałeś co do sesji, w plikach english.php i polish.php trzymaj zmiennę językowe np w tabeli:
  1. <?php
  2.  
  3. $lang = array(&#092;"
  4. 1 => 'witaj',
  5. 2 => 'na',
  6. 3 => 'stronie
  7. \");
  8. // Wykorzystanie
  9. echo 'Oto tekst po polsku'.$lang[1].lang[2].lang[3].'Tra lala;
  10.  
  11. ?>

To samo robisz powiedzmy z plikiem english tylko wstawiasz inne tłumaczenie smile.gif Ja tak mniej więcej robię u siebie tłumaczenia i narazie nie narzekam. Czyli trzymam je w postaci tabeli w plikach - jeśli ktoś ma inne pomysły, albo inaczej robi też chętnie posłucham...