Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: bezpieczna baza danych w internecie
Forum PHP.pl > Forum > Bazy danych
a-frackowska
Dzień dobry,

Po pierwsze nie wiem czy zwracam się z pytaniem pod właściwy adres, ale spróbuję i tutaj.
Po drugie może ten list będzie nieco za długi, ale nie mam zbyt dużego doświadczenia na forach internetowych – proszę o wyrozumiałość smile.gif

Mój problem (pytanie) jest następujące:
Jak zabrać się za utworzenie bezpiecznej bazy danych (archiwum) w internecie?

Ale może po kolei.
Jestem historykiem sztuki i zajmuje się badaniami rzemiosła artystycznego. Jedną z czynności towarzyszących badaniom jest m. in. stałe gromadzenie informacji o zabytkach. Zarówno tych ze zbiorów muzealnych, znanych z literatury, ale także ze zbiorów i kolekcji prywatnych na całym świecie, z rynku antykwarycznego, domów kaucyjnych, katalogów, notatek prasowych, stron internetowych, forów itd. itp. czyli wszystkich możliwych źródeł i w różnej postaci – teksty, zdjęcia, rysunki, dokumenty komputerowe…
Oczywiście to gromadzenie danych nie dotyczy tylko aktualnie prowadzonych badań, ale ma dużo szerszy zakres – to czym zajmowaliśmy się wcześniej, to co mamy w planach, to co jest ważne w badaniach kolegów lub w jakikolwiek sposób może się przydać…

Dlatego jak łatwo się domyślić mam już całe teczki a czasem kartony notatek wycinków, wydruków, ksero, nagranych płyt we wszystkich możliwych formatach plików itd.
To samo dotyczy zbiorów kolegów w całej Polsce. Często musimy wymieniać się tymi informacjami, ale jest to zwykle czasochłonne i męczące (wyszukanie, kserowanie, przesyłanie pocztą itd).

Stąd pomysł utworzenia bazy danych w Internecie.
Powinna ona spełniać następujące warunki:

1.Taka baza powinna być przede wszystkim bezpieczna, tzn. niedostępna dla osób niepowołanych. To najważniejsze. (Nie chcemy, żeby osoby nieupoważnione miały dostęp do naszych wyników badań przed ich publikacją).