Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Problem z limitem 2GB
Forum PHP.pl > Forum > Bazy danych > Access
SebastianZ1
Witam serdecznie!
Jestem początkującym użytkownikiem access'a i napotkałem na przerastający mnie problem.

Sytuacja jest następująca. W bazie istnieje kilka mniejszych lub większych tabel. Jedna z nich (największa) ma ponad 1mln rekordów. Moim zadaniem jest wykonanie kilku operacji na niej. Instrukcje przetwarzające dane w tej tabeli są zapisane w Module (sortowanie, dopisywanie kolumn, zmiana wpisów itp.-generalnie nic nadzwyczajnego). Rozmiar bazy w 'stanie spoczynku' to ok. 350MB. W momencie, kiedy uruchamiam instrukcje Modułu, baza zaczyna 'puchnąć'. Trwa to ok. 15-20min., po czym wyskakuje error (w tej chwili nie pamiętam jego treści), ale na 99% związany jest z przekroczeniem dopuszczalnej wielkości bazy (2GB). Po przeanalizowaniu wyników pracy modułu, wynika, że do zakończenia procesu pozostało ca. 20-30%. Po skompaktowaniu bazy, jej rozmiar ponownie powraca do ca. 400MB. Jak sobie poradzić z taką sytuacją? Czy nie można uruchomić kompaktowania "w locie", aby baza tak nie puchła niemiłosiernie? A może moduł jest jakoś nieszczęśliwie napisany?

Z góry przepraszam, za mało fachowy język, ale to dopiero moje początki w zabawach z Accessem rolleyes.gif

pzdr
Seb@
sagittariuspl
podaj jakieś szczegóły. ciekawe operacje robisz na takiej bazie, ze tak się rozrasta - jednym słowem - jeżeli nie podasz szczegółów to idź do wróżki
dr_bonzo
NA accessie sie nie znam ale google mowi ze on ma limit na 2GB ( access 2000) http://www.thescripts.com/forum/thread636758.html

Moze czas na zmiane bazy?
SebastianZ1
Cytat(sagittariuspl @ 19.06.2007, 15:56:01 ) *
podaj jakieś szczegóły. ciekawe operacje robisz na takiej bazie, ze tak się rozrasta - jednym słowem - jeżeli nie podasz szczegółów to idź do wróżki

Co by wróżki do tego nie mieszać, podaję szczegóły operacji.

Tabela przed modyfikacją wygląda tak:

Po modyfikacji tak: