Witam!

Mam problem ze stworzeniem czegos w rodzaju automatyzacji rekordow w bazie danych MySQL. Chociaz dylemat ten sklada z kilku prostych zapytan, to ogolna calosc jest skomplikowana – przynajmniej dla mnie. Uwierzcie, ze szukalem pomocnych informacji na tematy mnie nurtujace, ale slaby poziom wiedzy z zakresu mysql i php albo uniemozliwial mi rozwiazanie, albo powodowal rozpadanie sie ogolnego konceptu. Prawdopodobnie ta sprawa wyda Wam sie smiesznie banalna, jednak mnie zaczela przerastac, w dodatku odczulem nacisk czasu, dlatego zwracam sie z prosba o pomoc. Jestem nowy w tematyce php/mysql, co bedzie widac w nastepnych wierszach tego postu. Prosze o cierpliwe przeczytanie tresci.

Do rzeczy: W tabeli tb_users, oprocz standardowych danych kazdego uzytkownika, mam 3 kolumny: referals (uzytkownicy „poleceni”), refhired (uzytkownicy wynajeci na 1 miesiac) i refsum (suma dwoch poprzednich). Rozpisze zagadnienie w punktach dla przejrzystosci i lepszego zrozumienia:

1. Sumowanie wartosci pol referals i refhired w polu refsum.

Moje doswiadczenie w zakresie php i mysql jest w zasadzie kilkutygodniowe i polega na analogicznych przerobkach gotowego skryptu oraz tabel w miare wlasnych potrzeb. Zrobilem wiec tak:

Kod
$numero=$myrowz["referals"] + $referals;

$sqlex = "UPDATE tb_users SET refhired='$numero', refsum='$numero' WHERE username='$customer'";
$resultex = mysql_query($sqlex);

i prosze sie nie smiac, bo to dziala.. tylko nie tak jak trzeba dokladnie. Wlasciwie nie rozumiem dlaczego, ale raz dodaje prawidlowo, innym razem zamiast dodac 10 dodaje tylko 1 lub 3 i nie zawsze w odpowiedniej kolumnie. Wiem, ze sql dysponuje komenda SUM, jednak nie potrafie tego jeszcze sklecic do kupy z php. W tym punkcie prosze wiec o pomoc przy sformulowaniu prawidlowego zapytania do bazy danych wraz z zastosowaniem go w skrypcie php tak, aby [referals] + [refhired] = [refsum].