northwest
5.09.2008, 22:37:25
Witam,
Wiecie może jak na podstawie współrzędnych można określić kierunek punktów??
Robię symulator jazdy. Markery są strzałkami. Chciałbym żeby każdy nowy marker pokazywał strzałką (czyli był obrócony) w kierunku w jakim się pojawił nowy marker w stosunku do starego...
Wiecie może jak to zrobić??

Z góry dzięki za pomoc,
pozdrawiam
TomASS
6.09.2008, 07:27:12
Masz daw punkty o określonych współrzędnych. Sprowadź kartezjański układ wsp. tak aby jego środek (0 . 0) znajdował się w pierwszym punkcie. Sprawdź w której ćwiartce leży drugi punkt.
Ex:
P1 (51,3245 . 18,3233) -> (0 . 0)
P2 (52,2211 . 16,1246) -> (0,8966 . -2,1987)
punkt P2 leży w ćwiartce II czyli kierunek Południowo-Wschodni.
northwest
6.09.2008, 09:57:01
rozwiązanie proste

tylko zastanawiam się jak przetłumaczyć te ćwiartki PHPkowi:)
TomASS
6.09.2008, 11:51:56
jak?
masz dwie liczby (różnice pomiędzy P1 a P2)
masz 4 możliwości:
a. obie liczby dodatnie (np. (3 . 1) - ćwiartka I (północny wschód)
b. pierwsza dodatnia, druga ujemna (3 . -1) - ćwiartka II (południowy wschód)
c. obie ujemne (-3 . -1) - ćwiartka III (południowy zachód)
d. pierwsza ujemna, druga dodatnia - ćwiartka IV (północny zachód)
northwest
6.09.2008, 12:02:37
hmmm.... pomysł dobry, tylko ciut mało dokładny... hmm... bo co do stopnia nie określimy kierunku przesunięcia....
TomASS
6.09.2008, 14:59:18
No nie osłabiaj mnie..... o (co)tangensie kiedyś słyszał? Masz długość jednego boku, drugiego (obydwa boki są przyprostokątnymi) trójkąta i na tej podstawie bez problemu określisz kąt.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.