Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP][MYSQL] Komentator
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
janekpogwad
Witam!

Jestem bardzo początkującym programistą PHP, z MySQL nie miałem praktycznie żadnej styczności. Ale mam wielkie ambicje smile.gif

Na mojej stronie umieszczam news, blog itp. I chciałbym do każdego z tych newsów utworzyć możliwość dodawania komentarza. Nie chciałbym się bawić na plikach, tylko wykorzystać możliwości MySQL.

Bardzo bym prosił o jakieś podpowiedzi (linki) nt. komentatorów. Chciałbym, żeby:
  • była możliwość nicka
  • była możliwość komentarza
  • wyłączenie html
Pozdrawiam
redelek
Cytat(janekpogwad @ 6.11.2008, 11:13:59 ) *
Witam!

Jestem bardzo początkującym programistą PHP, z MySQL nie miałem praktycznie żadnej styczności. Ale mam wielkie ambicje smile.gif

Na mojej stronie umieszczam news, blog itp. I chciałbym do każdego z tych newsów utworzyć możliwość dodawania komentarza. Nie chciałbym się bawić na plikach, tylko wykorzystać możliwości MySQL.

Bardzo bym prosił o jakieś podpowiedzi (linki) nt. komentatorów. Chciałbym, żeby:
  • była możliwość nicka
  • była możliwość komentarza
  • wyłączenie html
Pozdrawiam

Nie jestem zawodowcem ale ja bym to wymyślił tak:

2 tabele jedna nowinki z polami ( ID_NEWS, TEMAT, OPIS, NICK, DATA_DODANIA) druga tabela to komentarze ( ID_KOM, ID_NEWS, KOMENTARZ, NICK, DATA_DODANIA).

Do NEWS dodał bym dwa klawisze dodaj komentarz i zobacz komentarze.
Jeśli ktoś kliknie komentarz to zostanie przekazane ID_NEWS do formularza jako ukryta wartość. Po wypisaniu wszystkich pól doda rekord do tabeli 2 czyli komentarze.

Potem jak ktoś kliknie zobacz komentarze, to jakimś sprytnym zapytaniem SELEC" title="Zobacz w manualu PHP" target="_manual + JON" title="Zobacz w manualu PHP" target="_manual pobrał bym wszystkie rekordy z tabeli 2 które mają ID_NEWS dla danego NEWS smile.gif

Tak ja bym to widział

Pozdrawiam
Redelek
marcio