Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP][MYSQL]Dodawanie pola takiego samego jak ID
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
marekpb
Witam !
Jestem raczej początkującym programistą PHP, lecz coś niecoś już umiem i rozumiem. smile.gif Pracuję obecnie na moim małym systemem zarządzania treścią [CMS] jeżeli można go tak nazwać. Napotkałem takie problem, iż potrzebuję żeby do bazy danych dodawało mi pole takie samo co jego id. Jest to przy formularzu. Pokażę fragmęt kodu:

1. <?php
  2.  
  3.  
  4. require("konfiguracja.php");
  5.  
  6. $connect = mysql_connect($db_host, $db_user, $db_pass ) or die(mysql_error);
  7. $connect_db = mysql_select_db($db_name) or die(mysql_error);
  8.  
  9. if(isset($_SESSION['USERNAME']) == TRUE) {
  10.  
  11. if($_POST['submit']) {
  12. $sql = "INSERT INTO menu(nazwa , adres, pozycja) VALUES('" . $_POST['nazwa'] . "', '" . $_POST['adres'] . "', '" . questionmark.gifquestionmark.gifquestionmark.gif . "');";
  13. header("Location: " . $config_basedir . "/menu.php");
  14. }
  15.  
  16. ?>

W miejsce pytajników potrzebuję taki kod który będzie podawał do bazy danych takie samo pole jak pole id. Nie wiem czy da się tak zrobić. Jeśli by się nie dało, to jak zrobić żeby dodawane były kolejne liczby [1,2,3,4 ... itd.]. Mam nadzieję, że zrozumiecie o co mi chodzi, bo nie za bardzo wiem jak to słowami powiedzieć ;] Będę wam wdzięczny za odpowiedź. Z góry dzięki.
Kyle
W sensie, że chcesz mieć w tabeli kolumnę o unikalnym numerze (ID)?
Jeśli tak to utwórz kolumnę z AUTO_INCREMENT i zapisuj do niej zawsze "DEFAULT".
(Przynajmniej ja tak robię i działa tongue.gif)
marekpb
Tyle, że ja potrzebuję drugą taką samą kolumnę. Wiesz może jak to zrobić ?
Kyle
Ale jak drugą? Że dwie takie z ID?
marekpb
Tak. Coś w tym rodzaju. Chcę po prostu żeby były dwie takie same z ID ponieważ jedna musi się zmieniać. Lub jak zrobić żeby dodawane były kolejne liczby [1,2,3,4 ... itd.] do tej drugiej tabeli.
Kyle
No tak samo jak pisałem.