Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP]wiadomosci
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
pogrom
mam maly problem..jestem mocno zielony w php a potrzebuje wysylania wiadomosci tylko do konkretnej osoby...jakby ktos moglby pomoc to bylbym bardzo wdzieczny biggrin.gif
mecenas
a tak konkretnie...?
MateuszS
Jezeli chodzi Ci o wiadomosc taka np prywatna jak na forum pomiedzy uzytkownikami, to chyba najprosciej jest przydzielic w bazie danych konkretnemu zarejestrowanemu uzytkownikowi miejsce (cos jak skrzynka) i wysylajac wiadomosc dodajemy rekordy do tej skrzynki, ktore on moze sobie odczytac, lub tez mozesz uzyc funkcji mail(), czyli wyslac email
pogrom
tak, chodzi mi o cos takiego jak prywatna wiadomosc tylko wlasnie nie w bazie danych...to jest problem - z baza danych cos bym wykombinowal ale bez nie mam pojecia...
phpion
Cytat(pogrom @ 31.12.2008, 00:40:01 ) *
jestem mocno zielony w php

+
Cytat(pogrom @ 31.12.2008, 11:37:53 ) *
z baza danych cos bym wykombinowal

blinksmiley.gif

Przedstaw może swoje dotychczasowe rozmyślania lub ewentualnie kody (o ile takowe masz) i wtedy zobaczymy co da się zrobić. Jeżeli liczysz na gotowca to się zawiedziesz.
pogrom
nie licze na gotowca bo to by bylo bez sensu.... co do bazy danych to dalbym rade jakos sam ale wlasnie o to chodzi ze to ma byc bez bazy danych i tu nie mam pomyslu....
phpion
Zapewne każdy użytkownik posiada jakiś identyfikator np. login. Wówczas tworzysz katalog np. 'phpion', a wewnątrz niego wsadzasz pliki będące wiadomościami. Każdy plik to jedna wiadomość. Możesz również olać zabawę w folder->pliki i zrobić to na jednym pliku dla każdego użytkownika. Tworzysz plik 'phpion.txt' i w nim zapisujesz PW wysłane do tego użytkownika. Wybór rozwiązania uzależniony jest od kilku czynników m.in. do przewidywanej liczby PW do jednego użytkownika oraz częstotliwości operacji na nich dokonywanych (wysyłanie + kasowanie).
pogrom
dobra to powinno wystarczyc wielkie dzieki
Strarus