Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: w czym pisać gry internetowe?
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
Tompey
Witajcie:)

Mam pytanie, w czym można zrobić grę, dajmy na to warcaby internetowe. Tak by dwoje ludzi mogło sobie na nich grać przez internet przeciwko sobie. Wydaje mi się, że powinno starczyć samo php. Starczy?

A w czym zrobić coś, gdzie jest wartka akcja, np. ganiające się i strzelające ludziki, jeden gracz steruje jednym, drugi drugim, 3ci trzecim itd. Czy php i java script starczy mi do tego? Czy coś takiego można zrobić w tylko w php?

Możecie polecić mi jakieś kursy lub książki? 

Pomóżcie proszę, bo nie wiem czego muszę się uczyć.

Pozdrawiam

Tomek
Foxx
Żeby zrobić warcaby PHP wystarczy, najlepiej z domieszką js.
Natomiast do ganiających i strzelających ludzików to musiała by być bardzo duża domieszka js smile.gif, na pewno nie samo PHP. Może java?
Polecam kursy z tego tematu: Temat: linkiKursy_dla_poczatkujacych
oraz wyszukiwarkę forum.
Kshyhoo
Ja dodam jeszcze technologię "flash", która byłaby chyba najbardziej efektywna i efektowna ;p
Kildyt
Flash i js do strzelanek. Pięknie. Tylko czekać aż wyrwę sobie wszystkie włosy przez zawieszenia systemu. smile.gif
Foxx
~Kildyt, nikt nie powiedział, żeby używać js do strzelanek, mój ton był żartobliwy.
Kildyt
Java to też IMHO nie zbyt dobre rozwiązanie. Nie nadaje się do gier, a na pewno tych bardziej rozbudowanych. C++, C, python - w tym coś już konkretnego się napisze. smile.gif
Tompey
Dziękuję za odpowiedzi:)



tylko już nie wiem co do tych strzelanek? Uczyłem się kiedyś C++ ale pojęcia nie mam jak wykorzystac to do internetowej gry. dry.gif C++ naprawdę nadaje się do tego?

Podsumowując : warcaby można w php z java script

                       ganiające i strzelające do siebie ludziki w czym? flash?
erix
A ile gier jest napisanych w C++? tongue.gif

Internetowa strzelanka? Aplikacja po stronie klienta (przecież jest całe SDK dla DirectX, czy OpenGL) + multiplayer via TCP/IP.
Tompey
kilka osób, które grają przeciwko sobie próbują wzajemnie się zastrzelić to aplikacja po stronie klienta?

Po stronie którego klienta? Przecież to musi być na jakims serwerze gdzie są analizowane pozycje wszystkich graczy i oceniane który którego zastrzelił.

No to czego mam się uczyc bym mógł coś takiego napisac... bardzo proszę jasno i konkretnie bo już nic nie wiem worriedsmiley.gif

Pomóżcie, proszę:)
Kildyt
Polecam C++. Nie jest proste, ale jak już tego języka się nauczysz to będzie Ci łatwiej uczyć się innych.

Dane są wysyłane ze strony klienta na serwer. Tam są zapisywane, i np. twój przeciwnik pobiera dane z serwera i tak to działa. smile.gif Niby dlaczego są lag-i?
Musi być wspólne miejsce dla danych, z którego graczy mogą ściągać potrzebne dane.
dr_bonzo
Strzelanka: jak prosta, 2d to i flasz starczy.
Jak bardziej skomplikowana, czy tez w 3d, to java, c++, c# + raczej zaawansowane techniki pisania gier sieciowych.

Ciekawy link o warstwie sieciowej w grach typu szybkie strzelanki: http://gafferongames.com/game-physics/networked-physics/ albo cie zniecheci do pisania jej albo pokaze jaka wielka nauka cie czeka - skoro ledwie liznales podstawy c++.
Tompey
Dziękuję:)

teraz mam egzamin... zdam i zabieram się za naukę... no nie wiem php na pewno... i trzeba będzie sobie przypomniec c++... zabrac się za jave czy coś innego... no zobaczymy:)

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi
jagi
Cytat(Kildyt @ 9.03.2009, 22:07:42 ) *
Java to też IMHO nie zbyt dobre rozwiązanie. Nie nadaje się do gier, a na pewno tych bardziej rozbudowanych.


No nie do końca to prawda nie wiem czy czytałeś porównanie wydajności Java vs C++. W niektórych operacjach Java przewyższa C++ a większości jest na równi. Oczywiście dochodzi kwestia tego, że Java jest językiem interpretowanym więc część mocy obliczeniowej traci się na przetłumaczenie kodu na konkretną maszynę. Jednak przy obecnej mocy obliczeniowej nawet strata rzędu 5% chyba nie jest wielką przeszkodą. Ponad to powstały pierwsze biblioteki do obsługi DirectX i OpenGL w Javie stworzone przez samą firmę Sun. Więc jeszcze kilka lat i zaczną powstawać w Javie gdy FPP i tym podobne.

Pomijam już korzyści jakie niesie ze sobą pisanie w Javie. Kontrola błędów, odśmiecacz pamięci i wiele innych. Wystarczy zobaczyć porównanie możliwości Javy i C++.

Pozdrawiam
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.