Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: PHP, czy Flash
Forum PHP.pl > Inne > Hydepark
Dahred
Witam. Kilka razy robiłem projekty gier w PHP (oczywiście RPG), to już będzie czwarty raz. Za każdą próbą, mój projekt wydawał się za łatwy i monotonny. Nie chciałem zrobić czegoś w stylu "kupowania" coraz lepszej zbroi i broni i postać na liście graczy kliknąć atakuj... O nie... Moje projekty były coraz bardziej rozbudowane, ale tak naprawdę nawet to nie były BETY, ponieważ nigdy ich nie kończyłem. Ostatnio bawię się MTG (Magic: the Gathering ) i właśnie tak rozbudowana gra mnie interesuje. Oczywiście nie chcę kopii Mtg, nie chcę żeby była ona tak zaawansowana. A moje projekty, to nie tylko walka, ale też handel podróże w stylu pierwszych Final Fantasy, tworzenie zbroi i miksturek(jak w Oblivionie i Gothicu), zaawansowany system umiejętności itp. Oczywiście nie uważam tego za jakiś sposób zarobek, czy coś... Jestem (teraz) w drugiej liceum i to stanowi formę hobby. I mam parę (po tym krótkim wstępie):

1. Czy Flash? - Umiem PHP i walka w stylu turowym z wykorzystaniem Ajaxu nie jest problemem, ale wiem że ten serwer z tak dużymi ilościami danych musiałby dużo zcierpieć, co tyczy się również gracza, który będzie oczekiwał na odpowiedź. A jakbym się nauczył flash'a to cała gra by była w nim, i grałoby się po stronie klienta, nie serwera, co oznaczało by optymalizację, przyspieszenie i jakieś animacje (bo wiadomo że JavaScript - też znam - nie potrafi zrobić "takich animacji", a poza tym potrafią się one wieszać, lagi, itp.). Połączenie PHP zapisywanie w MySQL i zrobienie gry we Flashu, zajęło by o wiele więcej czasu.

2. Średniowiecze czy fantasy? - Co was interesuje, gra np. Mount&Blade - bez czarów, prosta walka mieczem, czasy średniowiecza. Coś pomiędzy - Gothic, rozbudowany, mający swe zasady, oddzielenie magii od miecza. Czy Oblivion - fantasy pełną gębą, świat w którym każdy miecz jest zaczarowany, gracz ustala jak, czym i w jaki sposób walczy, używa stu rodzajów miksturek, sam sobie składa czary..

3.Jaką książkę do nauki Flasha, do ceny 80 zł?

4. I ostatnie pytanie. Najłatwiejszym sposobem w walce by były nieruchome figurki, np. Forma kart w Mtg, które nawet podczas ataku by nic nie robiły, a obrażenia by tylko przesuwały inną figurkę w prawo i w lewo (Pierwsze Final Fantasy). Czy ruchome figurki, jak Swords and Sandals?

Temat rozwinięty dla webmasterów i ludzi grających w RPG'i. Jeżeli w złym dziale, to sorry
punkomuzykant
Powiem tylko tyle że robienie jakichkolwiek gier w JS + html to trochę masochizm. Nigdy nie zabierałem się za robienie gier online ale i tak moim zdaniem flash ma olbrzymią przewagę. Praktycznie całą grę możesz zrobić w oparciu o wektory które ważą tyle co nic a i komunikacja między swf a php wcale nie jest taka trudna. Polecam "Flash 8 Professional Księga eksperta" tam znajdziesz wszystko co trzeba chyba że chcesz zacząć od AS3 to już nie wiem smile.gif
seth-kk
w grach mmo i tak warto trzymac podstawowa logike na serwerze - to rozwiazuje problem synchronizacji i sporym stopniu bezpieczenstwa - wyobras sobie ze w trakcie gry dodaje sobie HP i MP lub bez konca wyciagam counter spelle poprzez prosta manipulacje requestami
MTG i inne proste turowki nie wymagaja na ogol przesylania zbyt duzej ilosci danych zwlaszcza gdyby postawic je kolo nowszych FF, WoW itp gdzie trzeba dodatkowo synchronizowac polozenie i ruchy postaci

Ad1 - flash moze bardzo uatrakcyjnic wizualnie rozgrywke wiec to dobry pomysl pod warunkiem ze bedziesz potrafil to wykozystac
Ad2 - fantasy zawsze do mnie bardziej przemawialo
Ad3 - jestem zwolennikiem essentiali od o'reilly ale jesli twoje doswiadczenie to glownie php to moze to nie byc najlepszy pomysl na pierwsza ksiazke
Ad4 - Zalezy od gry - zawsze mozesz informacje w postaci komend i schowac animacje pod komendami - zwlaszcza jesli chcesz nasladowac sposob gry z FF (pomijajac XI) czy karcianki

Jakis czas temu zastanawialem sie jak musialaby wyglgladac komunikacja w przypadku MTG bazujacego na flashu i jakos nic nie bylo w stanie przebic socketow/RMTP i centralnej jednostki z zasadami gry (nawet P2P)
wookieb
Ja bym większość interfejsu przerzucił na system webowy i niektóre walki zrobić we flashu.
A jeżeli chcesz wszystko we flashju to zainteresuj się Adobe AIR.
Shadowsword
Jako, że jestem wymiataczem MMORPG (od 6 lat poza Warcraftem 3, Touhou i grami muzycznymi typu DDR to jest jedyny gatunek gier w który gram, grałem w ponad 20 gier, a w niektórych zaszedłem nawet wysoko), a także wymiataczem RPG (stare finale, dragon questy, kilka nowszych i starszych crpg, różne na gameboya) wypowiem się ;P

Po pierwsze zrób coś, żeby miało się ekipę (np. 4 osoby), bo to na rynku MMORPG rzadkość. Po drugie na pewno walki turowe (obecnie jest chyba tylko jeden ciekawszy MMORPG z takim trybem, czyli Myth War2). Po trzecie świat zrób jakiś pomieszany (coś jak w FFVI). Po 4 musisz zrobić dobre walki z bossami (takie, żeby ledwo się dało przejść). Po 5 dobry system expienia w party, gildie, expienie na mobach i questach (do wyboru, np. na mobach szybciej, ale wiecej kasy, albo mnie punktów do skilli czy coś). Po 6 kupowanie czarów (a nie wybieranie ich po dostaniu lvl). Po 7 System pvp w którym jest umiejętność gracza*staty postaci, a nie, że lepsza postać zawsze wygrywa. Chociaż z kolei podczas walk turowych trudno zrobić, żeby tak nie było.

Cytat
4. I ostatnie pytanie. Najłatwiejszym sposobem w walce by były nieruchome figurki, np. Forma kart w Mtg, które nawet podczas ataku by nic nie robiły, a obrażenia by tylko przesuwały inną figurkę w prawo i w lewo (Pierwsze Final Fantasy). Czy ruchome figurki, jak Swords and Sandals?

Ja wole system jak w Final Fantasy i Pokcach.
Dahred
Właśnie ciekawa odpowiedź jest od wookieb.
Cytat
Ja bym większość interfejsu przerzucił na system webowy i niektóre walki zrobić we flashu.
Też nad tym myślałem. Jakby grę zrobić w ramkach html, i np. za pomocą js usunąć z widoku - lub zminimalizować - ramkę z flashem, aby gdyby była walka, ją nie wczytywać jako całości, a jako niektóre dane, z php... Nowatorskie, ale proste... I skuteczne.

A to co napisał seth-kk
Cytat
bez konca wyciagam counter spelle poprzez prosta manipulacje requestami
Ok, z tym się zgadzam, ale popatrz na to z innej perspektywy. Każdy czar, ilość many, miksturki stan broni, zbroi itp. jest co turę sprawdzany, aktualizowany, a do odbiorcy będą tylko przesyłane podstawowe dane, status, oraz wybór. Np. Na które czary starczy ci many, czy która miksturka ci jeszcze została.

Cytat
bez konca wyciagam counter spelle
Wyobraź sobie, że każda tura będzie monitorowana w wielopunktowym systemie mtg... To by dopiero była długa walka. Zamiast counter spelli - rozproszenie magii, albo coś w tym stylu.

Intrygujące odpowiedzi na takim poziomie, jakbyście myśleli, że ta gra ma pełne szanse aby powstać... Dzięki.

A książka - może inna. Co powiecie na:Flash CS3 Professional PL. Techniki zaawansowane. Klatka po klatce?

PS:Shadowsword
Cytat
Po 6 kupowanie czarów (a nie wybieranie ich po dostaniu lvl)
No nie wiem, co byś powiedział na sposób obliviona, czy sposób levelowania czarów ( od prostej iskry, po kulę ognia)?
melkorm
Jesli chodzi o gry z robiciem na flash i zwykły HTML to imho dobrze (od strony wizualnej i wydajnosciowej z tego co zauważyłem) ma to rozwiązane ta gierka webowa: http://mybrute.com , jeżeli odrazu chcecie stworzyć postac i zobaczyć jak wyglądają walki to zapraszam pod http://melkorm.mybrute.com winksmiley.jpg

Bardzo ciekawie rozwiązane bonusy / bronie itp winksmiley.jpg
seth-kk
Cytat(Dahred @ 5.07.2009, 22:57:41 ) *
...A to co napisał seth-kk Ok, z tym się zgadzam, ale popatrz na to z innej perspektywy. Każdy czar, ilość many, miksturki stan broni, zbroi itp. jest co turę sprawdzany, aktualizowany, a do odbiorcy będą tylko przesyłane podstawowe dane, status, oraz wybór. Np. Na które czary starczy ci many, czy która miksturka ci jeszcze została...

jesli nie bedziesz weryfikowal posuniec graczy na serwerze to kazdy z nich bedzie mogl zmanipulowac swoje paramerty i nie ma wiekszego znaczenia czy bedzie to js czy flash i nie bedziesz mial nad tym wiekszej kontroli
erix
A ja bym odradzał flasha - odetniesz tym fanatyków, którzy będą chcieli mieć podgląd 24h na grę z różnych urządzeń.
melkorm
erix, zawsze można zrobić wersję flash (ładniejszą itp) i np. psełdo-textową pod html'a / JS'a winksmiley.jpg

Wtedy się większą część graczy pogodzi :]
Dahred
melkorm napisał:
Cytat
erix, zawsze można zrobić wersję flash (ładniejszą itp) i np. psełdo-textową pod html'a / JS'a

Wtedy się większą część graczy pogodzi :]


Nie wiem o co ci chodzi... Czy jest jakaś kłótnia między tymi którzy lubią gry zrobione we flashu, a tymi którzy tę samą grę wolą w html'u?
wookieb
Erixowi chodzi o to, że ludzie nie beda mogli w nia grac jak beda z niej korzystać np z telefonu. To dość poważny problem.
erix
Cytat
Wtedy się większą część graczy pogodzi :]

A po co robić coś dwa razy? Co dla takiej gry oferowałby flash, czego nie można by było osiągnąć w stricte-przeglądarkowych technologiach?
wookieb
Walki real-time za pomoca FMS (Flash Media Server) i wieele innych mozliwosci jakie dostarcza.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.