Tworzę grę logiczno-przygodową tylko w XHTML, CSS i JavaScript. Po uruchomieniu gry wyświetli się ekran główny z wyborem poziomu i opcjami (wygląd, język, muzyka OGG). Ewentualnie informacja o potrzebie aktualizacji przeglądarki.
1) Na początku trzeba załadować główny plik językowy i pobrać menu.
Przejdźmy do procesu ładowania poziomu.
2) Kod XHTML - tutaj raczej AJAX i wstawienie kodu do odpowiedniego obiektu <div>
3) Kod JS - informacje o pokojach, przedmiotach, funkcje, zmienne - dla ładowanego poziomu...
4) Plik językowy dla ładowanego poziomu.
Do końca nie zdecydowałem, czy będzie podział na poziomy, czy nie. W każdym razie 1) i 3) trzeba załadować dynamicznie.
Sposób 1. DOM
Tutaj wystarczy stworzyć za pomocą DOM obiekt <script> i dopiąć atrybut SRC. Problemy mogą być w IE, ale zawsze można sprawdzić, czy istnieją obiekty, które trzeba pobrać.
JSON + eval
Pliki pobieramy za pomocą AJAX, a potem zawartość wsadzamy do eval(). Panuje opinia, że eval() spowalnia skrypt.
Którym sposobem najlepiej ładować skrypty JS do tych celów? Ważne, by nie pojawiły się problemy nawet na IE 6.