Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: szybkość działania dużych baz danych
Forum PHP.pl > Forum > Bazy danych > MySQL
hobibit
Nie wiem czy dobrze mi się wydaje czy gdzieś w kodzie może błąd popełniłem.
Zdaje się że duże bazy danych działają dużo, dużo wolniej.
Mam kawałek skryptu php który pobiera jeden rekord z bazy mysql.
Jeśli baza m jeden rekord wszystko idzie szybko (przykładowo jeden, może być że 100), kiedy ma natomiast 10 milionów idzie powolnie. Normalna sprawa, ma więcej rekordów do przejrzenia itp.
Czy jest jakiś sposób żeby działało to tak samo szybko przy dużych bazach albo przynajmniej nie strasznie wolno.
Cashowanie nie zadziała bo dan są cały czas zmieniane
Nie wiem czy LIMIT 1, zadziała tak ze po znalezieniu przestanie dalej szukać, ale to zadziała tylko gdy rekordy będą z 'przodu' bazy danych.
Czy są jakieś sposoby na to?
Może zmiana bazy danych na jakiąś inną, ale z innymi nie mam doświadczenia więc proszę o rade która dobrze się sprawdza z dużymi bazami danych.
maly_swd
1. struktura bazy
2. odpowiednie typy danych
3. odpowiednia dlugos pol
4. indexy
5. optymalne zapytanie

juz na wstepie widac ze 5 pkt nie przestrzegasz:)... Twoje pytanie o tym swiadczy.. skoro my nie wiemy o co pytasz "brak przykladu", to pomysl co ta biedna baza danych ma zrobic jak jej zadajesz podobne zapytanie jak tu na forum:D
hobibit
Baza jest zbudowana w miare dobrze, zapytania są dobrze sformułowane. Nie o to mi chodzi czy coś dobrze napisałem czy nie, i nie tak brzmiało pyranie. Stwórz sobie tablice w mysql-u która będzie miała 100 MB wielkości i sprubuj wyciągnąć z niej 1000 rekordów, zajmie to wieczność. Co zrobić żeby działało to szybciej? Nie chodzi konkretnie o jeden przykład ale o 'teorię'. Ktoś mi powiedział że bazy postgresql poradzą sobie z dużymi bazami danych. Nie wiem czy tak jest czy nie bo działałem tylko na bazach mysql, wiec jak jest naprawde, czy te postgresql bazy danych radzą sobie dobrze z dużymi bazami danych ?
wookieb