Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Projekt relacyjnej Bazy Danych[diagram obiektów]
Forum PHP.pl > Forum > Bazy danych
widur
Witam,

mam pytanie co do poprawnośći struktury mojej bazy danych. Jest to projekt do sklepu internetowego na zalczenie. Czy taka wstępna struktura bazy danych ma szansę działać(MySQL)? Projekt jest nie dokończony co widać na dole, ale mam wątpliwości:

- Czy relacja tabeli 'Produkt' z tabelą 'koszyk_produkt' powinna być jeden do jdnego czy jeden do wielu. Powodem tej niepewności jest fakt że tylko jeden ID_produkt może być przypisany do jednego rekordu z koszyka, natomiast można zamówić wiele sztuk produktu tylko jednego typu towaru? blinksmiley.gif

- Czy powinna być relacja tabeli 'Zamówienie' z tabelą 'Rabat'?

- Jak z poprawnością całej struktury(dużo błędów?)

Za wszelkie wskazówki, sugestie i przede wszystkim wyrozumiałość(jestem zupełnym laikiem wstydnis.gif ) będę bardzo wdzięczny.

Tutaj diagram:
http://widurski.com/Baza.png

Pozdrawiam
magnus
Praktycznie każda struktura ma szansę działać, kwestia tylko potem ilości pracy przy programowaniu biggrin.gif

A poważnie:
Czemu taka notacja? nie lepiej dać pola wewnątrz tabel?

Wydaje mi się, że lepiej będzie jak tabela "Kategoria_Produkt" będzie połączona tak:

Produkt -----< Kategoria_Produkt >----- Kategoria

Czyli relacja wiele do wielu pomiędzy produktami a kategoriami (jeden produkt może należeć do wielu kategorii i jedna kategoria może mieć wiele produktów) rozbity na dwie relacje jeden do wielu tabelą pośrednią. Coś takiego masz przy relacji Produkt--Koszyk_Produkt--Koszyk.
qwerty1440
w czym robiles ten obrazek? jest strasznie nieczytelny. to juz w ooo mozna zrobic cos latwiejszego do analizowania
widur
Cytat(qwerty1440 @ 16.12.2009, 23:18:02 ) *
w czym robiles ten obrazek? jest strasznie nieczytelny. to juz w ooo mozna zrobic cos latwiejszego do analizowania