Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [Symfony]zapytanie w Propel -- Symfony
Forum PHP.pl > Forum > PHP > Frameworki
mercii
Witam
Jestem początkujący jezeli chodzi o Symfony i ze takpowiem zawiesielem sie na zapytaniach do bazy.
Jak napisac takie zapytanie:
  1. SELECT a.imie, a.nazwisko, a.miasto, a.ulica, a.email, b.nazwa FROM klient a, firma b WHERE a.id=b.id;

?
Czytam tutoriale i dokumenatcje i nie moge tego zrozumiec albo znalesc.
Z gory dziekuje za pomoc.
Crozin
Symfony nie ma tu nic do rzeczy, więc możesz zmienić tag.

Jeżeli masz zapisaną relację pomiędzy klient - firma to powinieneś móc to łatwo pobrać poprzez:
  1. TableAPeer::doSelectJoinTableB();
mercii
Jestem zupelnie w tym zielony:
takie zapytanie daje aie cos:
  1. ...
  2. $c=new Criteria();
  3. $this->klient_list = KlientPeer::doSelectJoinFirma($c);

1. Fatal error: Call to undefined method KlientPeer::doselectjoinfirma() in D:\xampp\htdocs\jobeet\apps\frontend\modules\klient\actions\actions.class.php on line 18
-=Peter=-
A w pliku schema.yml masz zdefiniowane relacje między tabelami?

PS. Pewnie literówka/niedopatrzenie, ale zobacz do klauzuli where zapytania z pierwszego postu winksmiley.jpg
mercii
  1. firma:
  2. _attributes: { phpName: Firma }
  3. id: { type: INTEGER, size: '11', primaryKey: true, autoIncrement: true, required: true }
  4. nazwa: { type: VARCHAR, size: '255', required: false }
  5. nip: { type: VARCHAR, size: '10', required: true }
  6. regon: { type: INTEGER, size: '11', required: false }
  7. miasto: { type: VARCHAR, size: '255', required: false }
  8. ulica: { type: VARCHAR, size: '255', required: false }
  9. emial: { type: VARCHAR, size: '255', required: false }
  10. telefon: { type: VARCHAR, size: '45', required: false }
  11. klient:
  12. _attributes: { phpName: Klient }
  13. id: { type: INTEGER, size: '11', primaryKey: true, autoIncrement: true, required: true }
  14. Firma_id: { type: INTEGER, size: '11', required: true }