Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [MySQL][PHP] Pusta wartość zmiennej, a wyszukiwanie danych w kolumnie
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
agentmullder
Dzień dobry. Proszę o pomoc w rozwikłaniu dosyć małego problemu. Jestem początkującym w tej dziedzinie, wiec rozwiązanie może się okazać błahe. Otóż:

mam tabelę zbudowaną z kilkunastu kolumn i do niej chcę zrobić na stronie wyszukiwarkę obiektów. Wyszukiwarka chciałbym, aby miała możliwość wyszukiwania po wybranej przez użytkownika kolumnach (jednej, dwóch lub kilku). Tabela samochody z kolumnami: marka, model, rok produkcji, kolor, silnik, itp. Formularz na stronie posiada możliwość wyszukiwania auta pod względem wszystkich kategorii. Np: chcemy wyszukać auto mając dane: rok produkcji, kolor. Po wpisaniu w pola rok produkcji i kolor odpowiednich danych wyszuka nam komplet informacji o samochodach nas interesujących. Ale w formularzu na stronie są jeszcze pola: marka, model i itp. Jeśli nic tam nie wpiszemy (bo nie mamy takich informacji po których będziemy szukać) to jak ułożyć zapytanie, aby w przypadku pustego pola: marka, model wyszukało nam w bazie auta o znanym przez nas kolorze i roku produkcji?

Jeśli zmienna przyjmie pustą wartość (brak informacji o marce, modelu czy pojemności silnika), wówczas wynik zapytania do bazy zwróci pusty rekord.

Mam nadzieję, że opisałem to w zrozumiałym języku.
pedro84
Tutaj znajdziesz potrzebne informacje.
agentmullder
Cytat(pedro84 @ 6.05.2010, 11:35:37 ) *
Tutaj znajdziesz potrzebne informacje.

Siedziałem już nad tym tutorialem kilka godzin i nie radze prawdopodobnie z ostatnim błędem:

Cytat
Something is wrong in your syntax obok 'zapytanie' w linii 1

1. <form method="post">
  2. Model<input type="text" name="model" />
  3. Marka<input type="text" name="marka" />
  4. Silnik<input type="text" name="silnik" />
  5. <input type="submit" name="znajdz" value="znajdz">
  6. </form>
  7. <?php
  8.  
  9. if(isset($_POST['znajdz'])){
  10. $wh = array();