Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Co cache'ować?
Forum PHP.pl > Forum > PHP
sweter
Witam,
nie mam doświadczenia w cechowaniu stron, a że na Googlach nic ciekawego nie znalazłem, chciałem zapytać się Was:
Co i kiedy najlepiej cechować?
- wyniki bazy danych
- przetworzone wyniki (czyli to co będzie wysyłane do warstwy widoku)
- gotowy plik html.

Według mnie najlepiej jest cechować gotowy pliki html, jednak gdy np. dodamy nowy komentarz na stronie, to plik musi być generowany od nowa. I wtedy najlepiej jest cechować wyniki poszczególnych tabel z DB (jeżeli mam np. tabele na komentarze i artykuły).

Jak Wy sobie z tym radzicie?

Pozdrawiam smile.gif
Fifi209
Co to znaczy: cechować stronę ?

Wybacz ale nie spotkałem się z takim pojęciem.
menTis
Przyspieszenie działania strony (?).

Widzę, że mój poprzednik zna LUA, dobrą do tworzenia w Multi Theft Auto smile.gif.
Daiquiri
Masz na myśli cache'owanie? smile.gif
flashdev
Cytat(fifi209 @ 26.10.2010, 20:30:59 ) *
Co to znaczy: cechować stronę ?

Wybacz ale nie spotkałem się z takim pojęciem.

Jak to co?
Cechować stronę = nadawać stronie cechy, pozytywne jak również negatywne smile.gif
Fifi209
Cytat(flashdev @ 26.10.2010, 20:34:53 ) *
Cechować stronę = nadawać stronie cechy, pozytywne jak również negatywne smile.gif

np.

Menu - pozytywne, ładnie zrobione, czytelne
Logo - negatywne, zbyt duże, kolory przytłaczające

Dobrze rozumiem? biggrin.gif
sweter
Cytat
Masz na myśli cache'owanie? smile.gif

Tak myślę o cache'owaniu biggrin.gif
Fifi209
My to doskonale wiemy smile.gif Pożartowaliśmy, dział hydepark - nikt nie zarzuci nabijania postów.

Odpowiadając na Twoje pytanie: najpierw zastanów się jak duże obciążenie będzie dla serwera, bo może wcale nie warto cache'ować a wystarczy zwykły akcelerator?

Możesz cache'ować gotowe strony - to co pójdzie do użytkownika, tyczy to np. newsów, komentarzy, jakiś danych bardziej statycznych ogólnie