Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: napisanie skryptu w php
Forum PHP.pl > Forum > Gotowe rozwiązania > Skrypty forum
grzes15
[php][/php]Witam
Mam wielka prosbe czy pomoglibyscie mi napisac skrypt w php? Jestem studentem informatyki i na zaliczenie przedmiotu mam napisac owy skrypt a o php nie mam zielonego pojecia... Jest to dla mnie czarna magia... I zwracam sie do Was z wielka prośba czy pomoglibyscie mi zaliczyc ten przedmiot??
Jakby ktos był z Was czlowiekiem o dobrym sercu i pomoglby mi sprostac temu wyzwaniu. oto są zadania:
Zadanie polega na utworzeniu pliku o nazwie funkcje.php, w którym należy umieścić
wszystkie funkcje, o których jest mowa w zadaniach od 1 do 6 (funkcja z każdego zadania ma się
znaleźć w jednym pliku o nazwie funkcje.php).
Zad. 1
Napisać funkcję o nazwie ZamienLiczbyJesliTrzeba (o 2 parametrach: $liczba1, $liczba2), która
zamienia między sobą wartości parametrów $liczba1 i $liczba2, jeśli tylko $liczba1 jest większa od
$liczba2.
Zad. 2
Napisać funkcję o nazwie SumaLiczb (o 2 parametrach: $zakres1, $zakres2), która zwraca sumę
liczb z zakresu od $zakres1 do $zakres2 (włącznie).
Należy przy tym najpierw sprawdzić, czy $zakres1 jest mniejsze lub równe $zakres2 - jeśli nie, to
należy zamienić między sobą obie liczby (wykorzystać funkcję z Zad. 1).
Zad. 3
Napisać funkcję o nazwie ListaLiczb (o 3 parametrach: $zakres1, $zakres2, $ilosc) wczytujący do
utworzonej wewnątrz funkcji tablicy $tab losowe liczby całkowite z zakresu od $zakres1 do
$zakres2 w ilości $ilosc.
Zweryfikować zmienne $zakres1 i $zakres2 podobnie jak w Zad. 2.
Dodatkowo, jeśli $ilosc nie jest większa od zera, to wyświetlić komunikat o błędzie ("Ilość
elementów w tablicy musi być większa od 0.") i przerwać działanie funkcji.
Ostatecznie funkcja wyświetla liczby z tablicy w postaci listy nienumerowanej.
Zad. 4
Napisać funkcję o nazwie WyswietlLiczby_ObliczSrednia (o 4 parametrach: $ilosc1, $ilosc2,