Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP][PDO] Połączenie dopiero kiedy potrzebne
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
favik
Witam,
poszukuje dodatku do PDO umożliwiającego łączenie się z bazą danych dopiero gdy jest ono naprawdę potrzebne i jakieś dane się faktycznie pobierze (podobno ma coś takiego Doctrine).
Ogólnie chcę zastosować cache wygenerowanego html'a (i tu wykorzystuje cache w Smarty) i cache zapytań do bazy danych (np na podstawie cache Nospora, który wykorzystać chce np w zapytań ajax'owych, do których nie będę już zaprzęgał Smarty), a co za tym idzie wielokrotnie nawet takie samo połączenie z bazą będzie niepotrzebne.

Dodatkowo taki dodatek mógłby liczyć ilość wykonanych zapytań do bazy czy czas ich wykonywania.

W obiektówce jestem początkujący. Gdy taką nakładkę zrobię przez dziedziczenie połączenie będzie nawiązywane automatycznie i tak kiedy utworzę klasę pochodną?
Aby moja klasa przypuśćmy myPDO, aby działała tak jak chce musiała by zawierać wszystkie metody takie jak PDO i w momencie wykorzystania którejś z nich od razu najpierw sprawdzała by czy połączenie już istnieje i jeśli nie najpierw je tworzyła.
Pytanie czy mój tok myślenia jest dobry? Może coś takiego już istnieje tylko nie znalazłem? Doctrine nie wiem czy jest sens tutaj wykożystywać, a co najważniejsze uczyć go się dla tego celu? Może jakiś inny sposób?

Pozdrawiam !
Crozin
Doctrine DBAL (nie mylić z ORM-em)?
favik
Z tego co przejrzałem, Doctrine DBAL chyba nie wprowadza dużych zmian co do kożystania z samego PDO, reszta metod wygląda identycznie poza kilkoma nowymi?

1. Rozumiem, że obiekt PDO też będzie tworzony dopiero gdy będzie potrzebne pobranie danych z bazy, a więc jak bym tego nie robił w takim przypadku nie wystąpią błędy przy przekazaniu obiektu pdo?

1. class User {
  2. protected $pdo;
  3.  
  4. public function __construct(PDO $pdo) {
  5. $this->pdo = $pdo;
  6. }
  7.  
  8. ...
  9.  
  10. }