Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Jak zrobić kody jednorazowe.
Forum PHP.pl > Forum > PHP
michallol23
Witam. Jestem początkujący w sprawach PHP/MySql itp.
A więc, chciałbym stworzyć na stronie textbox w który można by było wstukać jednorazowy kod który znajdował by się w jakimś pliku (Potwierdzany buttonem ;D). Nie wiem kompletnie jak to zrobić, przeszukałem Google, nawet angielskie strony troche oblukałem i nigdzie tego nie znalazłem. No i po wpisaniu takiego kodu, jeśli byłby on zgodny, to włanczana była by jakaś funkcja, np. jakaś obniżka cen. Więc proszę o jakieś kody/rady/linki lub instrukcje jak mam wykonać taki kod haha.gif Z góry dzięki za odpowiedzi ;P
valkirek
Ale czego dokladnie nie wiesz? Wnioskuje, ze chcesz to do jakiegos sklepu ktory juz posiadasz?
Wystarczy zwykly formularz, plik txt z kodami (lub baza danych) a po wyslaniu formularza sprawdzasz czy kod istnieje:

- w przypadku pliku poczytaj o odczytywaniu plikow txt
- w przypadku bazy poczytaj o podstawowych zapytaniach

Gotowego nic raczej nie znajdziesz, musisz troche sie nauczyc podstaw
Crozin
Na ścianie masz włącznik czy "włancznik" światła? Piszemy "włączana" - przeglądarka pewnie nawet Ci podkreśliła Twojego potworka.

1. Tworzysz sobie jakąś bazę tych kodów, która jest z góry wypełniana dostępnymi kodami. Czy to będzie pliki czy normalna baza danych nie ma znaczenia.
2. Po wysłaniu formularza:
2.1. Zakładasz blokadę odczytu i zapisu na swoją bazę danych by uniknąć problemów związanych z jednoczesnym dostępem do bazy danych przez kilku klientów.
2.2. Przeszukujesz bazę pod kątem wprowadzonego kodu:
2.2.1. jeżeli kod istnieje, wykonujesz daną operację i usuwasz go z bazy danych,
2.2.2. jeżeli kod nie istnieje wywalasz błąd.
2.3. Zdejmujesz blokadę z bazy danych.
michallol23
Dzięki za odpowiedzi coś pokombinuje ;D Sorka za literówke ;P
Kondek