Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [HTML][MySQL][PHP]edytowanie tabeli
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
omanek
Witam
nie ogarniam tematu jak edytowac wiersz w tebeli wybrany wiersz ew. w kazdym wierszu zrobic ikonke napis i edytowac oraz zapisac do bazy (l.p. jest nie edytowalna)

Dzieki
kujol
Aktualizacja rekordów
Powinno pomóc:

webmade.org/kursy-online/aktualizacja-rekordow-update-sql-kurs-mysql.php
omanek
tylko ja jestem bardzo zielony w php i nie wiem jak mam to ugryzc moze by tak jak krowie na polu smile.gif
kujol
Na początku łączysz się z bazą:

Kod
mysql_connect("hostl", "login", "haslo")or die("Nie można nawiązać połączenia z bazą");    //łączenie z bazą danych
mysql_select_db("baza")or die("Wystąpił błąd podczas wybierania bazy danych");

Następnie wysyłasz zapytanie:

Kod
$zapytanie = "UPDATE `Uzytkownicy` SET `Uzytkownik` = 'Macjej',`Email` = 'maciek@wp.pl' '";
$idzapytania = mysql_query($zapytanie);

W tym przypadku zmienisz wartości pól "Uzytkownik" oraz "Email" w tabeli "Uzytkownicy", po znaku "=" masz wartość jaka zostanie wprowadzona.
Oczywiście zmieniasz to na swoje i edytujesz dowoli wink.gif
omanek
sluchaj mam tabelke z ktorej pobieram dane mam stworzyc przycisk umozliwiajacy edycje wiersza oraz zapisanie go do bazy ale za nic nie umiem tego zrobic szukam po necie ale jakos mi nie idzie.
kujol
1. Wraz z pobraniem wierszy z twojej tabeli, pobierz id danego rekordu, który
wstawiasz do przucisku. Do wyświetlania rekordów oraz tworzenia przucisku użyj pętli while().
przycisk jest przekierowaniem na stronę np. edit.php. Id z przucisku wysyłasz metodą POST do edit.html gdzie odbierasz je za pomocą $zmiennej i wstawiasz do ukrytego bądź normalnego dodatkowego pola formularza.

2. Na edit.php zbierasz info z formularza,w którym wpisałeś dane do edycji rekordu (formularz zawiera także id edytowanego rekordu) i wysyłasz go ponownie metodą POST do strony np. edytuj.php