Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Masowe zastępowanie wartości innymi
Forum PHP.pl > Forum > Bazy danych > MySQL
Loxus
Witam
Posiadam sklep internetowy. Niestety sytuacja mnie zmusiła że musiałem przenieść się na inny serwer. Co za tym idzie niestety zmieniły się także adresy zdjęć. I teraz mam pytanie. Jest możliwość masowej zmiany wpisów w bazie danych MySQL? Ponieważ tak to muszę każdy produkt osobno zmieniać a dzieki bazie danych zrobił bym to automatycznie. Chodzi mi o to że utworzona jest tabela "produkty" W tej tabeli znajdują się wszystkie informacje o danym produkcie takie jak cena, stan magazynowy oraz opis produktu. I chodzi mi o to czy jest możliwość masowej zmiany linków w opisie każdego produktu.
Z góry Dziękuję
Pozdrawiam
nospor
updadate tabela set pole = 'nowawartosc'
ewentualnie musisz uzyc REPLACE by zmienic tylko czesc pola
Loxus
Jestem początkujący. Załóżmy że stary link to jest "google.pl", nowy to "onet.pl" a tabela to "produkty". Mógł by mi ktos do tego ułożyć zapytanie? bo boje się że sie baza wysypie i wtedy będzie problem
buliq
To zrób sobie jej kopię smile.gif
Loxus
mam zrobioną kopie tylko nawet nie jestem za bardzo w stanie sformułować poprawnie tego zapytania co napisał kolega nospor
Crozin
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.6/en/str...unction_replace - najpierw przetestuj to sobie na (dodatkowej) kopii bazy danych, dopiero później odpal na produkcyjnej.

PS. Popraw też kod swojej aplikacji, bo zmiana serwera nie powinna mieć wpływu na takie coś.
Loxus
przepraszam że to napisze ale nie miem wykoożystać tego zapytania. wyskakuje mi taki błąd:
Kod
#1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'mysql> SELECT REPLACE('http://www.satik.nazwa.pl/asia/','www.satik.nazwa.pl/asia' at line 1

Mógł by mi ktoś to napisać przjmująć np chce zastapić ling www.google.pl na onet.pl.
_Borys_