Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [JS] konflikt dwóch obiektów
Forum PHP.pl > Forum > Po stronie przeglądarki
Berkovits
Nie jestem profesjonalnym programistą. Byłem całkiem dobry w liceum, ale od tego czasu minęło już ponad 10 lat. Teraz piszę proste gry w przeglądarce dla mojej córki (gdzie więcej zwierzątek, rozpoznanie cyferki, itd.). Prawdę powiedziawszy nie ogarniam tego języka JavaScript, bo nie jest taki klasyczny obiektowy. Ostatnio spotkałem się z takim problemem i nie wiem, co jest grane. Spróbowałem znaleźć najmniejszy kod, który by ukazywał ten problem. Oto on:

1. function print(t){document.getElementById("info").innerHTML+=t;}
  2.  
  3. function actions()
  4. {
  5. this.list=new Array(); //lista funkcji do wywołania
  6. this.index=0; //indeks aktualnej funkcji do wywołania
  7. }
  8.  
  9. actions.prototype.add = function(funct){
  10. _this = this;
  11. this.list.push(function(){
  12. funct();
  13. _this.doit()
  14. });
  15. }
  16.  
  17. actions.prototype.doit = function()
  18. {
  19. if(this.index>=this.list.length) //koniec listy
  20. {
  21. print(']('+(this.list.length)+')');
  22. return; // koniec listy, a więc koniec roboty.
  23. }
  24. this.list[this.index++](); //uruchom kolejną funkcję z listy
  25. }
  26.  
  27. actions.prototype.do = function(){
  28. print('[');
  29. this.doit();
  30. }
  31.  
  32.  
  33. function a1()
  34. {
  35. print(5);
  36. }
  37.  
  38. function a2()
  39. {
  40. t2 = new actions();
  41. t2.add(function(){print(6);});
  42. t2.add(function(){print(7);});
  43. }
  44.  
  45. function load()
  46. {
  47. t1 = new actions();
  48.  
  49. t1.add(function(){print(1);});
  50. t1.add(function(){print(2);});
  51. t1.add(function(){print(3);});
  52. t1.add(function(){print(4);});
  53. t1.add(a2); //t1.add(a1); (*)
  54. t1.do();
  55. //W przypadku, gdy w (*) jest t1.add(a1), wszystko działa zgodnie z oczekiwaniami.