Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Pobieranie części strony
Forum PHP.pl > Forum > PHP
Kashikumek
Witam !
(Na wstepie chce powiedizec iz jestem totalnym amatorem i jesli cos bedzie niejasne dla Was w moim problemie, to postaram sie go wyjasnic.)
Wstep:
Mam strone w HTML na ktorej sa wpisy pewnego urzytkownika (wpisy wyswietlane za pomoca widgetu) .
I teraz potrzebuje napisac w PHP sktypt ktory pobierze czesc strony i zapisze go w formacie *.txt , najlepiej gdyby wszystko odbywalo sie automatycznie ..
Czy jest w ogole mozliwe to do zrobienia?
Jesli tak to bardzo prosze o pomoc .. nie oczekuje gotowych skryptow (lecz sa mile widziane) bo wiem ze to nie oplacalne, jednak kazda pomoc dla mnie sie liczy..

Przepraszam za brak polskich znakow,ale mam do dyspozycji tylko wloskiego laptopa thumbsdownsmileyanim.gif facepalmxd.gif
Comandeer
Jeśli chcesz wyciągać część strony, to tylko DOM: http://php.net/DOM a jeśli przeraża Cię ascetyczność tego rozwiązania, to może DOMCrawler od Symfony z nakładką CSS-ową na XPath wink.gif
Kashikumek
A czy jest cos na czym powinienem sie skupic .. na czyms co jest stosunkowo proste ? closedeyes.gif
Comandeer
Weźmy np taką moją stronę domową i powiedzmy, że chcesz pobrać kod HTML głównej treści:
  1. <?php
  2. $page = file_get_contents('http://comandeer.pl'); //pobieramy stronę (być może będziesz musiał użyć cURL)
  3.  
  4. libxml_use_internal_errors(true); //wyciszamy błędy (bo tak)
  5. $dom = new DOMDocument(); //tworzymy nowy dokument
  6. $dom->loadHTML($page); //wczytujemy HTML
  7.  
  8. $content = $dom->getElementById('content'); //pobieramy potrzebny nam element
  9. var_dump($dom->saveHTML($content)); //wyświetlamy jego HTML
Kashikumek
OK.
Powiedzmy ze wiem za co sie wziasc .. ale i tak dalej musze czytac :c
(Jeszcze raz przepraszam za brak polskich znakow).
worriedsmiley.gif