Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Graficzny ekwipunek do gry / drag&drop itp
Forum PHP.pl > Forum > Po stronie przeglądarki
konradmm
Witam!
Ponownie piszę na forum z problemem...
Napisaliśmy z kolegą moda do gry ktory calkowicie zmienia rozgrywke, dodając przedmioty/poziomy/ekwipunek itp.
Problem jest taki, że poprzez samo Menu, korzysta sie z tego nie-intuicyjnie.
I tu pytanie do was:
W jakim języku (tudzież jeśli ktos zna jakies przyklady, poprosze) napisac skrypt do zarzadzania ekwipunkiem przez stronę?
W szczegolnosci mi zalezy na bajerach typu: skrzynka, mozliwosc przesuwania przedmiotów ze skrzynki na "postać" tym samym zakładając je.
I jak to pogodzić razem z Php/Sqlem bo niestety w tej sprawie jestem całkowicie zielony ;(

Z góry dziękuję za pomoc wink.gif
//Edit:
Chodzi o to ze znalazlem juz wiele skryptow na drag&drop ale nie mam zielonego pojecia jak do tego dodac wykonywanie zapytan...
Tomplus
Musisz stworzyć skrypt JS który będzie D&D, a jak połączyć to PHP, to do tego służy AJAX.

funkcja JS pyta się skryptu PHP o informacje i skrypt przekazuje ją (np. jako kod JSON) i dzięki temu taki kod JSON możesz wyświetlić jako elementy graficzne przypisane do kluczy tego kodu.

{"box":{"1":"2","3":"5", "132":"1"}}

czyli skrzynia mająca element 1 (np. młotek) i 2 sztuki,
element o ID 3 i 5 sztuk, element 132 i jedna sztuka.

konradmm
Cytat(Tomplus @ 1.11.2015, 18:52:06 ) *
Musisz stworzyć skrypt JS który będzie D&D, a jak połączyć to PHP, to do tego służy AJAX.

funkcja JS pyta się skryptu PHP o informacje i skrypt przekazuje ją (np. jako kod JSON) i dzięki temu taki kod JSON możesz wyświetlić jako elementy graficzne przypisane do kluczy tego kodu.

{"box":{"1":"2","3":"5", "132":"1"}}

czyli skrzynia mająca element 1 (np. młotek) i 2 sztuki,
element o ID 3 i 5 sztuk, element 132 i jedna sztuka.


Wybacz niezmiernie ale moja wiedza o JS/AJAX sięga zeru, więc byłbym wdzięczny za jakies odwołania do funkcji których powinienem użyć itp?
//edit: ewentualnie jesli ktos zna jakies przyklady juz dzialajacych systemow tego typu, bylbym rowniez wdzieczny, jako ze czego bym sie nie uczyl, wole uczyc sie na przykladach wink.gif
konradmm
O juz ciekawiej ;p
Napisalem juz fajny skrypt do takiego przesuwania tylko teraz mam wlasciwie kolejne pytanie.
Czy jest mozliwosc pominiecia kroku polaczenia z PHP tak zeby automatycznie po przesunieciu bylo wykonywane zapytanie mysql czy musze to robic przez phpa ?
Tomplus
Zwykły hosting to tylko PHP dla innych Python, Ruby itd.
Ale nie da się tak po prostu komunikować się z MySQL i jak chcesz sprawdzić poprawność wysyłanego zapytania?
konradmm
Cytat(Tomplus @ 2.11.2015, 14:35:04 ) *
Zwykły hosting to tylko PHP dla innych Python, Ruby itd.
Ale nie da się tak po prostu komunikować się z MySQL i jak chcesz sprawdzić poprawność wysyłanego zapytania?


Chodzi o to ze napisalem juz interfejs graficzny na stronie, tylko nie mam zielonego pojecia jak dalej komunikowac sie z serwerem.
Wyslalbym linka ale nie chce zeby ktos nieladnie mowiac "zajwanił".
Po prostu jestem w kropce, nawet nie wiem od czego zaczac...
Rozumiem mniejwiecej jak "wyswietlac" przedmioty w ekwipunku czytajac z bazy, jednak jak zrobic tak, zeby po zalozeniu, oprocz samego wyswietlenia przedmiotu w nowym miejscu, wyslane bylo zapytanie sql?
;((
NickOver
Przyjmuję że masz jakąś tabele z ekwipunkiem użytkownika tym założonym jak i w skrzynce. Do akcji opuszczenia przedmiotu na postać (tu musiał bym zobaczyć kod żeby powiedzieć jak) wysyłasz ajaxem request do pliku php z id przedmiotu. W php pobierasz przedmioty które są w skrzynce i sprawdzasz czy przesłane id znajduje się w tablicy albo (jeśli 1 przedmiot = jeden rekord co od razu nadmienię żeby zmienić na jeden string bo przy wielu graczach wyniki będą pobierane milion lat) SELECT id FROM tabela z przedmiotami WHERE id_przedmiotu = przesłanemu id AND id_użytkownika = id użytkownika pobranego z np. sesji. Jeśli ma ten przedmiot w ekwipunku to:
-jeśli usuwasz po założeniu przedmiot z tabeli gdzie jest zapisana skrzynka to po prostu ten id dodajesz do tabeli z założonymi przedmiotami
-jeśli masz tu i tu (też radziłbym to zmienić) to sprawdzasz czy przedmiot jest już założony (aby uniknąć mnożenie przedmiotów) i jeśli nie jest to ten id dodajesz do tabeli z założonymi przedmiotami

Ot cała filozofia smile.gif
Więcej za bardzo nie mogę napisać bo nie wiem jakie masz tabelki i jak to wszystko u Ciebie działa.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.